Alla inlägg under september 2010

Av Cammo - 29 september 2010 23:57

Jag är tillbaka igen. 


Har haft fullt upp med olika saker:


* Åker till en kyrka varje vecka där en tant sjunger, jag blir lite skraj och sitter som en sten i farsans knä.


* Fortsätter att vägra gå när morsan och farsan ska ut å gå med mig, vika knäna är bra att ta till! Jag går när jag själv vill, så det så.


* Har lärt mig att klättra. För ngn vecka sen när morsan smet in på toa lyckades jag ta mig upp i sängen. Jag satt och skrattade åt morsans min där i sängen sen!

Idag lyckades jag ta mig upp i fåtöljen, den var kul att hoppa i. Farsan påstår att den kan vicka. Han tycker det är bäst att vi tar bort den, men morsan säger att vi inte kan ta bort allt, jag måste lära mig också...Vad ska jag lära mig? Jag kan ju redan en hel massa saker! Nästa mål är att ta mig upp i soffan, jag kämpar och kämpar, men det känns som om att det fattas en centimeter på mina ben för att kunna ta mig upp, men snart så...


* Har lärt mig säga "Titta", "Där", "Heja" och härma hunden, katten, kossan och fåret! Nästa djur jag skulle vilja lära mig att härma är tuppen för han låter så kul...


Ja, ni förstår kanske varför jag inte haft tid med er??!


Idag var jag förresten med om en konstig grej.


Morsan och farsan tog mig till ett ställe med vita lakan, bilar och kameror.


Först fick jag sitta på en päls och en konstig tant viftade med en fjäder, hon såg så knäpp ut så jag var tvungen att skratta, det blixtrade och hade sig.


Sen klädde morsan av mig helnäck, och sen skulle jag visst stå där helt näck mot en stol. Jag gjorde det en liten stund men sen tröttnade jag och pissade ner golvet i protest där.

Då kom fjädertanten med en hink och mopp, sen fick jag stå på knä i en soffa. Jag råkade tappa balansen och ramlade ner, jag skrek och grät. Usch vad hemskt det var, så hemskt att jag var tvungen att pissa ner farsan också.

Då blev jag nöjd igen och fick jag sitta i en häftig bil med kläderna på igen.

Jag tröttnade på morsans "hoppaframochviftatittutövningar", och vips fick jag gå ut från det där hemska rummet.

Tanten som blixtrade berömde mig och sa att jag var så snäll och glad, jag hade skrattat på varenda bild tydligen, det var visst det som var meningen???


När vi gick därifrån klagade morsan på att hon var alldeles svettig, konstigt för hon hade legat i sängen hela dagen och vilat upp sig. Hon påstod att hon var sjuk...???

/TURE




Av Cammo - 19 september 2010 10:32

Idag är det valdag, och jag är mer villrådig än någonsin.

Igår när jag var i Hofors gjorde jag ett krafttag i valstugorna och hämtade information (+karameller, korv och allt annat fjäsk..)

Jag efterlyste ett samlingsdokument med allt vad partiet står för, kort och koncist.

Inte i en enda valstuga existerade detta dokument.

Jag gick därifrån med en hel lunta papper som jag läst nu på morgonen.

Jag blev inte ett dugg klokare...ingen aning om vad partierna står för, partiernas texter är alldeles för luddiga. 


Här sitter jag nu och vill rösta, men inte blankt.

Vad sjutton ska jag göra?

Av Cammo - 10 september 2010 22:15

En uppdatering är väl på sin plats nu.

På senare tid har jag gått och blivit den försörjande i familjen.

Det innebär JOBB JOBB JOBB JOBB....

En omställning som varit påfrestande.

Jobbigt att vara från Ture hela dagar, vi hade ju liksom växt ihop han och jag.

Tänk er själva, det borde inte vara lagligt att sära på siamesiska tvillingar ;)


Nåja, nu växer Ture ihop med sin farsgubbe fram till slutet på januari.


Än så länge vet jag ju att han har det bra, men tanken på att han så småningom ska växa ihop med sina förskolefröknar känns oroväckande.

Vi vill ju ha honom för oss själva!


Ovido - Quiz & Flashcards