Alla inlägg under juli 2008

Av Cammo - 23 juli 2008 20:34

Idag när vi kom hem från badturen på Engeltofta hade jag ett brev från Polismyndigheten i brevlådan. Direkt tänkte jag förstås: Vad har jag nu gjort??? 

Jag öppnade med darrande händer brevet, och innehållet visade sig vara min försvunna/stulna mobil!!!

För er som inte kommer ihåg försvann ju min mobil spårlöst på Kentkonserten i mars. Nu stod det följande i brevet: Vi har gods som vi förmodar tillhör er! Medtag denna kallelse och legitimation! Föremål: Nokia 6300....

Hoppsan tänka sig att min kära mobil dykt upp igen, undrar i vilket skick? Har inte nån större användning av den nu, men korten som är i kameran vill jag gärna ha!

Mest nyfiken är jag ju förstås över vart den har upphittats....

Spännande, efter helgen beger jag mig till polisen för att hämta ut den.


Imorgon åker vi till stugan, dom har ju lovat värmebölja i 10 dagar nu, så då måste vi ju dit och sola järnet, bada, grilla, gå på Albertina mm.

Det kan nog hända att jag bangar GIF-IFK på lördag....(om det inte blir skitväder förstås) Matchen sänds ju på Tv4 och det finns ju i stugan så jag kan lika gärna se den där, det blir väl ändå torsk....GIF får det tyngre och tyngre...kanske behövs lite nytt blod i föreningen ändå nu då...typ tränarbyte...(spelarna finns det ju inga pengar för att byta ut tyvärr...)

Av Cammo - 23 juli 2008 11:24

Varför kollar man alltid på så mkt filmer när man har semester??? Ja i mitt fall rä det troligtvis för att jag har mer ork då, sätter jag på en film en vardagkväll när jag jobbar då sover jag redan innan vinjetten spelats klart...


Street kings: En riktigt bra film, med Keanu Reeves och Forest Whitaker i huvudrollerna. Jag ger den 4 av 5.


There I am: Bob Dylan filmen. En rörig skum och seg historia...Jag hängde inte riktigt med i svängarna...(trots att det inte hände mkt) Jag ger den 1 av 5...usel...


Barnhemmet (The Orphanage): En spansk skräckis som faktiskt förvånade mig...Kusligt bra, så den får 4 av 5 av mig.

Av Cammo - 21 juli 2008 21:36

Det är rätt jobbigt att komma hem efter en semester....

Idag har det packats upp väskor och plockats...

Tvättmaskinen har gått varm hela dagen...

Har läst ikapp alla dagstidningar jag har missat.

Har fyllt kylskåpet igen...

Det var meningen att vi skulle grilla ikväll, men det fick bli stekpannan istället...bara regn och åska...

Det sägs att det ska bli fint väder imorrn, då blir det sola av!

Av Cammo - 21 juli 2008 21:25

Lörd: Vi tog en behövlig sovmorgon, ja man sover faktiskt inte skitbra på en luftmadrassbädd...jag har sovit i en backe hela veckan...A är ju tyngre än mig, så när han lägger sig hamnar jag liksom i backe...

När vi vaknat tog vi oss in till stan för att åka Paddan, dricka lite öl inför IFK-GIF...

När vi anlände till Ullevi och hittat vårt sektionsnummer (bortaklacken) möts vi av en funktionär som meddelar att dom inte ens kommer att öppna vår sektion, det var endast fyra biljetter sålda...(hahaha, det var våra biljetter det) Vi hamnade på långsidan istället, och med facit i hand hade det nog bara varit förnedrande att stå i bortaklacken...(3-0 till IFK är inget man stoltserar med...)

Efter matchen gick vi till en bar på Avenyn och började dränka vår bedrövelse (hahha, nja, ärligt talat så var jag förberedd på IFK vinst...)

Vi hamnade på en nattklubb som hette Valand, det var ett riktigt kul ställe...Vi hamnade på några vimmelbilder på www.efterfesten.com också...om någon orkar rota....


Söndag: Mådde inte tårta när jag vaknade och fasade för bilresan hem..men på nåt märkligt sätt så lyckades jag bli pigg...Bilresan var en låååååååång och dryg historia....

Nu är det bara 3 veckor kvar av semestern....tiden går för fort...

Av Cammo - 21 juli 2008 16:01

Nu är vi hemma igen.

Bilder från resan finns att beskåda på: www.cammmo.pixbox.se

 Skriver mer senare idag!

Av Cammo - 19 juli 2008 10:56

Två filmer till har avverkats:


Gräsänklingar: En gammal åttiotalsfilm som är rätt roande... Betyg 3,5 av 5 (Anders val)


The Darjeeling Limited: Filmen sade sig vara äventyr/komedi, jag kan inte påstå att den var varken eller, sämre och segare film får man leta efter. Liten besvikelse eftersom jag brukar gilla Owen Wilsons filmer. Betyg: 0,5 av 5 (med andra ord en dassrulle) Mitt val.


Filmen vi började se häromdagen (Resurrection the champ) var alldeles för seg så vi struntade i att se klart den!

Av Cammo - 19 juli 2008 10:39

Oj vad tiden går fort, dag 8 och 9 har redan gått, skriver på dag 10 nu....enda chansen att kunna låna internet är på förmiddagarna, för då sover grabbsen tungt....hehe...

Imorgon (dag 11) åker vi hemåt igen!


Dag 8

Jag tog buss+spårvagn alldeles själv ner till stan, grabbsen skulle sova, men det skulle inte jag...jag skulle shoppa!

Började min shoppingtur på Top Shop, tänk att jag alltid höjer den där affären till skyarna...men jag går alltid ut därifrån utan en enda kasse....från och med nu ska jag sluta höja TopShop i skyarna. Finns bara massa skit där...och dyra priser.

Fortsatte min tur in i Nordstan, där finns det himla mkt affärer, kunde dock pga tynande kassa inte shoppa järnet...

Vid ett-tiden anlände två av grabbsen till stan, vi begav oss ut för att leta IFK biljetter, vi hittade dock aldrig IFK:s shop, så vi fick köpa biljetterna på ticnet. Nu har vi iallafall biljetter till dagens match(på bortalagsläktaren förstås, spana in oss på tv ikväll)

På kvällen blev det fest som planerat, vi drack lite hemma här först, sen tog vi taxi ner på stan.

Vi trodde det skulle vara drag på stan när det var torsdag i storstaden, men ack vad vi bedrog oss, nästintill heldött+att de flesta krogarna hade stängt...dåligt, vi är ju faktiskt i en storstad, det är mer drag i Gävle en torsdag kan jag säga.


Dag 9

Sovmorgon, Treo och fetmat.....

Framåt sena eftermiddagen fick vi för oss att vi skulle åka och bada någonstans. Pickade in ett bad på gps:en och tog bilen dit. (Askims bad)

När vi kom dit fick vi syn på minigolfbanor som såg roliga ut, dom var vi självklart tvungna att prova! 36 hål gick vi! Efter de 36 hålen skulle vi bada, men då hade självklart A och M ångrat sig, så jag fick bada själv...


Av Cammo - 17 juli 2008 09:21

Vi gjorde oss i ordning för att gå på Liseberg, men till A:s stora besvikelse började det att störtregna redan när vi fortfarande var hemma. Vi beslutade oss ändå för att åka ned på stan och shoppa istället.

När vi satt i spårvagnen så slutade det att regna och vi beslutade oss ändå för å gå på Liseberg. När vi klev av spårvagnen så började det att regna igen, men då var A redan så närma sitt mål så det var bara att hänga med.

Det regnade hela eftermiddagen, jag köpte en engångsregnkappa.

Vi åkte massa grejer iallafall trots regnet, tex. Bergbanan, Balder, Kållerado, Flume ride, Nedskjutet.....

Sen tog vi skydd pga regnet och körde en Femkamp, som A vann...

Min största favorit "Filmhjulet" svek mig iår, inte en film vann jag....spelade bort massor...A vann tre filmer iallafall.

Jag fick nöja mig med att jag vann två chokladkakor och en bilpåse....

Framåt kvällningen blev vädret bättre och regnkappan åkte av....

Trots att det regnade så var det mkt folk i parken, det var 30 min väntetid till många av karusellerna...Undrar hur lång väntetid det hade varit om det varit finare väder?

Vi spenderade 8 timmar på Liseberg så när vi kom hem var vi rätt möra i kropparna och somnade rätt ovaggade...

Film var liksom inte att tänka på.

Idag ska iallafall jag ut på stan och shoppa, grabbsen sover fortfarande så jag åker nog själv. Ikväll har vi bestämt att det ska bli fest också...(och på lördag när vi ska på fotboll å se GIF spöa IFK gul å blå istället för vit å blå...)

Ovido - Quiz & Flashcards