Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Cammo - 12 juli 2008 23:03

Vi tog tåget till Båstad kl 11:00, tåget blev det billigaste på hela dagen, hela 0 kr....Ingen tågvärd/värdinna tog betalt av oss så då fick dom skylla sig själva...

Väl i Båstad fick vi oss en promenad på nästan 3 km fram till tennisområdet, jag hade ju naturligtvis fel skor på mig, efter halva vägen hade jag blåsor på båda lilltårna...fick ta ett stopp vid Ica och inhandla plåster.


Inne på tennisområdet spanade jag runt efter kändisar, men inte en enda i sikte...den enda jag såg på hela dagen förutom alla tennissspelarna var Peppe Eng...mkt upphetsande...(not)


Första semifinalen vi såg var mellan Verdasco-Berdych, efter ett åsk och regnavbrott slutade den med att Berdych vann.

Efter matchen passade vi på att gå och kolla på dubbelsemin Aspelin/Johansson-Söderling/Björkman... Efter första set blev det regnavbrott igen. Vi gick och drack en öl och åt.

Efter regnavbrotet kollade vi på singelsemin mellan Robredo-Ferrer, vi kollade färdigt på den, Robredo vann.


När matchen var färdig var klockan redan 21:00, vi gick mot Peppes bodega för å kolla in alla brats och stekare, där var det drag kan jag säga, bara massa töntiga brats dansandes i bar över med tillbringare i nävarna...Kön var megalång, och faktiskt hade vi inte ens haft en tanke på att komma in där...vi gick vidare, men det verkade inte finnas skitmånga fler krogar i Båstad heller så vi tog en taxi hem mot Halmstad igen.

Vi åt och segade ner oss rejält efter att vi varit utomhus 11-21:30....alla var trötta och faktiskt hör och häpna så sitter vi nu hemma och slappar vid en film (ja inte jag förstås, jag surfar....)


Hoppas det blir finväder imorrn, då ska jag steka på Tylösand!


Jonken: Nä, vi åkte inte den vägen, men när vi ska till Göteborg kanske jag kommer förbi va? Jag har iallafall lärt mig att i Slöinge finns Sia glass och Jonken, bra va?

Ovido - Quiz & Flashcards