Alla inlägg under februari 2009

Av Cammo - 27 februari 2009 23:13

Ääääääntligen blev det bokrea, som jag gått och mått dåligt hela veckan över att jag inte fått gå på bokrean pga hål i kassan....

Idag slog jag på stort och brände sisådär 800 spänn på böcker!!! Tyvärr var det ju en hel del av det jag ville ha som redan var slutsålt också, det kändes lite surt....

Menmen, nu har jag införskaffat många timmars läsning till sommaren iallafall!!!

Av Cammo - 26 februari 2009 18:42

Ikväll kan det avgöras, ska brynäs gå till slutspel eller inte??? 

Endast en vinst är acceptabel!

Vore ju inte helt fel att undvika 7-8:e platsen, eftersom slutspelet är över om Färjestad väljer Brynäs...Hur snöpligt skulle inte det vara...

Näe, nu ska jag ta plats "down in the cellar" och bita på naglarna...

Av Cammo - 25 februari 2009 20:43

HM home katalogen blev en liten besvikelse igår...

Det fanns inget i denna som "jag bara måste ha", på både gott och ont kan jag väl tänka såhär i efterhand...Nu sparar jag ju lite pengar iallafall...

Nåt som däremot svider är att bokrean har startat och jag är pank som en kyrkråtta, inte en bok kan jag köpa förrän lönen kommer på fredag. Hoppas inte de böcker jag vill ha är slut då....

Direkt efter jobbet kl 15 blir det till att skynda på bokrean!

Av Cammo - 24 februari 2009 21:14

Grattis kronprinsessan Victoria till ditt kap!

Denne man kommer att få stå ut med mkt framöver....

Hur skulle man själv som privatperson orka med detta mediauppbåd?

Adlrig kunna peta sig i näsan, aldrig kunna dricka sig full offentligt, ständigt bevakad minsta lilla steg man tar...Dessutom måste man helt plötsligt bli ett gott föredöme för hela Sverige/världen....

Nej tack, jag skulle aldrig vilja hamna i rampljuset....

Av Cammo - 24 februari 2009 21:10

Idag fick jag en intressant katalog i lådan, HM Home. Denna ligger fortfarande inplastad, men snart ska jag krypa till kojs med katalogen i högsta hugg. Hoppas att det finns mkt fina saker i den!


Av Cammo - 22 februari 2009 21:43

Igår var vi på middag hos F och C, väldigt god mat och trevligt sällskap!

Vid kl 20:00 satte vi såklart på tv:n för melodifestival, min och A:s andra hälft var ju också han på en middagsbjudning så vi fick ta en pling på mobilen för att få hans röster! Ingen melodifestival utan Henrik!

Denna omgång av melodifestivalen vr ta mig 17 om än ÄNNU sämre än de övriga två...Det fanns nästan ingen jag ville ge min fullpoängare, jag ville helst bara ge bottenbetyg åt alla bidragen...helt sanslöst dåligt.

Såhär slutade röstningen (sammanlagt 5 personer satt i juryn):

1. BWO

2. E.M.D

3. Mikael Rickfors och Velvet

4. Rigo & the Topaz sound feat Red Fox och Molly Sandén

5. Maja Gullstrand

 6. Sofia


Ja vad säger man?

Av Cammo - 21 februari 2009 10:13

Jippie vad glad man blir när man vaknar 8:17 en lördag när man får sova ut...

Jag klev upp, gick ut å hämtade tidningen i kylan, läste den, kastade in en tvätt i maskin och lade mig tillrätta inför herrarnas masstart i skidskytte.

För svensk del kan jag ju inte precis jubla...men att Björndalen missade medalj tyckte jag var rätt ok ändå, han har ju redan så många mästerskapsmedaljer, varför ska han ha fler? Jag unnade verkligen österrikarna guldet och silvret!

För svensk del ser det mörkt ut inför stafetten imorrn...

Om en timme är det damstafett, ska bli spännande att se vad som kan hända där, men jag tror nog inte att Sveriges lag håller fullt ut...det är ju liksom bara två åkare som är på topp...

När jag ändå är inne på skidåkning så tänkte jag följa min vän Jessicas framfart i Tjejvasespåret mellan Oxberg och Mora idag. Tyvärr ligger resultattjänsten på internet just nu nere, hoppas verkligen att dom får fart på den snart. Nu när jag är uppe med tuppen å allt!

Nästa år kanske jag ställer upp i Kortvasan igen också, jag börjar bli sugen på skidåkning igen....Oxberg-Mora är ju en lagom distans.

Annat är det med Peter som tänker slå på stort och åka vanliga Vasaloppet nästa år, men om jag känner honom rätt hittar han väl på nån av sina vanliga ursäkter för att slippa, som exempelvis: För lite träning pga snöbrist, ryggont, förkylning mm...

Hehehe, nu du Peter är det upp till bevis!!!

Av Cammo - 19 februari 2009 18:10

Det härjar bakterier i överflöd på mitt jobb nu.

Denna vecka har vi på vår avd haft 13 av 18 barn sjuka+3 personal+2 personal sjuka förra veckan. Det är som 10 små negerpojkar, en efter en ramlar dom av pinn på ett eller annat sätt....

Eller rättare sagt två sätt, först spyr dom, sen kommer den megahöga febern...Sen kommer dom tillbaks för att bli hemskickade med feber igen.

Varför skickar föräldrar sina barn till förskolan när de inte är riktigt friska???


Jag är nu den enda ordinarie personalen på jobbet som inte fått denna sjuka...Hur länge ska jag palla trycket??? Är mitt immunförsvar gjort av stål? Hittills har jag skickat hem barn på löpande band med skyhög feber, samt vistats bland spyor. 

Jag bara väntar på att sjukan ska slå till, men medan jag skriver detta håller jag även i trä, för jag slipper helst undan..../StålCammo

Ovido - Quiz & Flashcards