Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Cammo - 14 februari 2009 22:15

Klart ännu sämre kvalitet än förra omgången...Vart är mellon på väg???


Mina poäng


Markoolio: 1 poäng. Värdelös låt, värdelös sång...

Amy Diamond: 2 poäng. Bruden fyller 17 iår, men klär sig och låter som en 10-åring. Mycket falsksång.

Lasse Lindh: 3 poäng. Håkan Hellström wannabe, "hade varit bättre med en gitarr i handen så att han står still" citat från Börjeman som gav Lasse sin etta.

Jennifer Brown: 4 poäng. Tråkig låt.

H.E.A.T: 5 poäng, jag tror låten kan bli lite bättre efter några lyssningar, men sångaren såg verkligen crap ut med sitt perukhår...och trummisens spandex, what???

Lili & Sussie: 6 poäng, positiv överraskning, en låt i sann 80-talsanda, rösterna höll bättre än jag trott...

Cookies´n Beans: 7 poäng, wow, vilken överraskning, bra countrylåt, synd att det inte bar vidare mot finalen.

Måns Zelmerlöw: 8 poäng. Kommentarer nästan överflödiga. Han har allt den karln. Helt enkelt.


Ps. A insisterar på att jag nämner i bloggen att han gissade rätt på alla 5 bidragen som gick vidare, samt helt rätt på platserna 6-8. Jag tycker detta enbart tyder på att karln har dålig musiksmak.


Ps 2. Nu ska jag göra karln glad på självaste Alla hjärtans dag och offra mig och se på en rymdgubbefilm (avskyr egentligen såna) The day the earth stood still.

Av Cammo - 14 februari 2009 14:37

Idag blir det hockey, Rögle-BIF en superviktig bortamatch.

En vinst skulle verkligen inte sitta helt fel, och en förlust för Modo skulle sitta ännu bättre!!!


Ikväll blir det till att kolla in mellon igen. Högintressanta artister med...

Lili och Sussie- Vad tusan har de där 80-talsbruttorna med usla sångröster att göra i mellon?

Markoolio-men hallå sen när har han tagit en ren ton?

Måns Zelmerlöv-Mmmm...min favvo, hoppas han går vidare säger jag redan innan jag har hört låten!!! Här ska röstas!

H.E.A.T- Så här på förhand känns dom som töntiga hårdrockswannabes, menmen jag har afktiskt aldrig hört eller sett så mkt av dom så ok, jag ger dom en chans innan jag sågar!

Amy Diamond- Småkidsens favorit, finns det mer att tillägga?

Jennifer Brown- Njaaaee....???

Lasse Lindh- Tyckte att han var rät bra förra året, ska bli intressant att se vad han åstadkommer iår.

Cookies n´Beans- Men härreguuu, vad är nu detta, kan man inte välja ett bättre gruppnamn?

Av Cammo - 14 februari 2009 14:31

Grilljanne, vem är det kanske ni undrar????

Jooo, alla travnördar förstod väl direkt att det är en häst, men ni övriga har nu lärt er!

Denna Grilljanne började som ett internt skämt när vi var på V75 på Gävletravet, jag hade roligt åt namnet och skojade att man skullekanske satt nån hundring på Grilljanne...då visste jag inte ett dugg om hästen.

Nu har han startat några ggr i V75 efter det och faktiskt gjort hyfsade insatser, hamnat på plats några gånger.

Idag har jag satt en femtiolapp på Grilljanne som vinnare, tänk om han vinner vilken skräll det skulle bli, och vad pengar jag bör vinna då! Just nu stod han i över 40 ggr pengarna!

Håll nu tummarna för Grilljanne!

Av Cammo - 14 februari 2009 00:30

Nu ska jag snart gå till sängs, men innan dess ställer jag självklart klockan på ringning imorrnbitti....

SkidskytteVM start, det får INTE missas!


Kanske börjar bli dax för sängen nu då eftersom jag måste kliva upp vid nio, på återseende imorrn!

Ovido - Quiz & Flashcards