Alla inlägg under juli 2009

Av Cammo - 30 juli 2009 22:56

När man nu slipper baksmällor, så kan man ju alltid se en film om hemska baksmällor!

Den var rätt underhållande också, en skapligt rolig film...

Jag ger den 3,5 av 5 (närmare fyra än tre...)


Av Cammo - 29 juli 2009 21:15

Imorgon är det bara 3 veckor kvar till nedsläpp...

Helt sjukt att tiden gått så fort!

Här kommer en dagsfärsk bild på badbollen exklusivt för alla mina läsare (observera att arslet står ut nästan lika mkt som magen...):


Av Cammo - 26 juli 2009 23:52

Jag är livrädd för den där j-la svininfluensan....

Kan dom slänga i mig det där vaccinet fortast möjligt så jag kan sluta bli rädd så fort nån människa hostar på stan????


Jag är i riskzonen....Jooo, man tackar...

Är man gravid och får symptomen ska man fortast möjligt uppsöka vård...

Kul...

...och sen då när mannen i magen kommer ut??? Hur stor risk är det att han får det??? Får jag det får väl han det...


Kom nu inte och säg att dom små är så skyddade så, jag har minsann läst om den där tvådagars bebisen i Tyskland som drabbades av svininfluensan.


Kan en liten nyfödd också få vaccinet?


Börjar jag bli hypokondriker?

Jaaa, det kanske är mööjligt, men jag vill faktiskt inte ha mer elände i mitt liv nu. Jag har fått min beskärda del så det räcker och blir över redan tycker jag...

Nu vill jag njuta, ha det bra och vara lycklig jag också...då kommer den här j-la svininfluensan och förstör min frid....

Av Cammo - 26 juli 2009 23:48

Sitter här och väntar och väntar....

På vad tänker ni väl nu???

Ja, på en sån simpel sak som att klockan ska bli 12...

Tänk att tiden ska gå så sakta när man bara väntar....

Vad väntar hon på tänker ni väl då?


Joooo, jag väntar på att lönen ska sättas in på kontot så att jag kan betala alla räkningar vi har.

Allt för att veta hur mkt pengar jag kan spendera på stan imorgon...


Förresten ngn som vet när i augusti skattepengarna kommer???


Ps. Nu slog jag bort 5 minuter till av min väntan...

Av Cammo - 26 juli 2009 23:45

Igår hade vi nog årtiondets segaste lördagkväll.

Mr Börje joinade oss efter halva kvällens tristess och vi slängde på en skräckfilm.

Jag skulle vilja påstå att filmen dög så pass att jag ger den 3 av 5

Av Cammo - 25 juli 2009 01:25

Idag har jag verkligen fått ett fint medlemsskap i "duktiga klubben" och blivit bästis med städtanterna i "Rent hus".

Jag har stått i hela dagen, och nu är jag totalt slut i varenda led i kroppen, men det var det värt!!!!

Här kommer listan på allt jag röjt och donat med idag:


  • Torkat ur alla skåp in och utvändigt i köket+listerna under skåpen.
  • Torkat av alla hyllor i köket, samt kakel och ytor runt om.
  • Plockat ordning i ett skåp där det ramlade ur grejer i när man öppnade dörren. Fick ihop två kassar med grejer som åker till återvinningen imorgon.
  • Fixat ordning i skafferiet.
  • Tvättat två maskiner, hängt och vikt blöt resp. torr tvätt.
  • Frostat av frysen nere i källaren.
  • Plockat ordning på hyllorna i gästrummet, dvs det blev en kasse till som gåva till återvinningen.
  • Röjt bakom draperiet nere i gillestugan i källaren (dvs vårt enda förråd i hela radhuset) Hittade massor av grejer som går direkt till återvinningen imorgon, tex. två ofunktionella dammsugare, gamla torkade målarfärgsburkar mm. mm. Mycket plats fick jag!
  • På all plats jag fick på hyllor mm nere i källaren kunde jag ställa dit div andra grejer som bara legat och skrotat i gästrummet!

Tänk vad lite röjning gör stor skillnad! Jag får frid i själen liksom, haha!

Imorgon blir det ett helt lass till återvinningen.

Vem vet jag kanske hinner få ihop lite mer skrot innan vi åker. Jag har ju en prylgarderob och en prylbyrå kvar att rensa, eller så nöjer jag mig med rensning för denna gång...Vi får väl se!

Mitt motto:

Kasta, kasta, kasta!

Varför spara grejer man en gång lagt undan och aldrig plockar fram igen???

Oftast tror man ju att man kan få användning av grejerna nån gång i framtiden, men oftast  ligger dom ju bara och samlar damm...



Av Cammo - 23 juli 2009 23:34

Eftersom det är sån fruktansvärd trafik (not...) i denna blogg så måste jag ju uppdatera hela folkhopen om vad jag pysslat med på sistone.


Torsdag 16/7: Besök hos barnmorskan, mannen i magen har vänt sig med huvudet neråt och är fixerad och klar för utplopp.

Åker till stugan på sena eftermiddagen.


Fredag 17/7: Kanonväder, sola och bada för hela slanten. Tyvärr hade solskyddsfaktorn glömts hemma så en lätt rosa mage blev resultatet.


Lördag: 18/7: Ännu en dag med sol, två dagar i rad är ju en bragd i sig!

Solskyddsfaktor inhandlad, magen väl insmord samt täckt med en handduk. Vill ju inte att mannen i magen ska få solsting!


Söndag: Regn, regn och åter igen regn. Alla utom vi flyr från stugan, jag har ju minsann läst på yr.no att solen kommer åter på tisdag. Slappardag med läsning och film.


Måndag: Regn och regn. Har jag haft sämre semesterväder ngn gång? Vi roar oss med att åka till stan på Röda korset, Erikshjälpen och en del andra affärer.


Tisdag: Den utlovade solen dök inte upp, grått och trist med regnskurar. Imorgon har det iallafall lovats finväder så vi stannar tappert i stugan alldeles ensamma. En tur in till stan igen, vi roar oss med minigolf och mjukglass. Dessutom en sightseeingtur upp på Östra berget i brist på annat. Där fanns det en minigolfbana så det blev en runda till!


Onsdag: Grått grått grått...Vart tusan är den utlovade solen???? Vid lunchsnåret strömmar det in folk till stugan igen med hopp om att vädret ska bli bra på eftermiddagen. Klockan halv 3 behagar solen kika fram, solstolen slängs fram, och jäser i solen fram till 18.


Torsdag: Åter igen grått med regnskurar, vi ger upp hoppet om bättre väder, då yr.no inte har några glädjehopp om vädret under hela helgen. Hastigt och lustigt packar vi vårt pick och pack och beger oss hemåt igen.

Väl hemma kommer alla vanliga måsten igen....

Frysen kan knappt stängas pga is, bara att frosta av, diska torka ur och dona.

Åker till barnens hus och köper present till Lukas som ska ha 5 årskalas på söndag!

Tvättar tre maskiner lorttvätt, fortsättning följer imorrn.

Mer röjning imorrn...trevlig semester va?

Av Cammo - 21 juli 2009 12:09

Här i regnet avverkades två filmer igår.



Här får vi följa en pojkes väg från slummen till miljonär.

Jag ger filmen 5 av 5. Ett mästerverk helt enkelt.



En skräckis baserad på en sann historia, guuud så kusligt. Jag vågade inte gå ut på toaletten själv efter filmen!

Jag ger den 4 av 5

Ovido - Quiz & Flashcards