Alla inlägg under juli 2009

Av Cammo - 7 juli 2009 10:54

Gårdagens väder bjöd påen liten överraskning.

Det sken upp på eftermiddagen och blev helt molnfritt här i Söderhamn.

Jag låg i min Baden Baden och jäste på första dagen av semestern!

Idag ser dock vädret sämre ut, hemma regnar det tydligen. Här är det bara grått och ruggigt.

Det får nog bli en liten shoppingtur till E-center idag.Storslaget? Not...

Imorgon kommer A:skusin E hit för att spela golf. Jag hoppas på sol.


På onsd kväll eller torsd. kommer Börjeman hit. Hoppas han kommer på onsdag kväll så vi alla kan åka till Albertina och äta tillsammans, på torsd åker ju E hem igen.

På fredag åker A hem för att spela nån intern golftävling m golfgänget, jag stannar kvar och A:s kusin H kommer hit och sällskapar med mig! Perfekt!

Av Cammo - 5 juli 2009 22:27

Idag har vi varit i Hofors.

Dagen bjöds på mat, kubb, boule och GIF match på tv:n.

Pappa hade lyckats få en fästing, som vi inte lyckades få ut, kroppen lossnade och benen satt kvar, han får ta ett besök upp till hälsocentralen imorrn....

Imorgon åker vi till Söderhamn, vi har köpt ett sånt där Comviqkontant surf, förhoppningsvis får vi igång det så jag kan blogga på som vanligt i stugan!

Av Cammo - 4 juli 2009 22:49

Hoppas verkligen inte att vädret som varit idag blir mitt semesterväder....detta väder ska tydligen förvärras en del under veckan också. Fast kanske till helgen ska det bli fint igen.

Idag har jag varit ute på stan och lunchat med Fia som är hemma en kort sväng från England. Kul att träffa bruden igen!

Imorgon beger vi oss till Hofors för att bli bjudna på mat hos mammsen och pappsen. Tydligen skulle det stå kubb och boule på agendan också.

Denna helg har kännetecknats av "bjudmat", igår hos svärföräldrarna, idag hos svärföräldrarnas vänner och imorgon i Hofors.

Skönt att slippa laga mat!

Av Cammo - 3 juli 2009 21:46

Äntligen kom den efterlängtade semestern!

Jag är stormandes glad över att jag var så klok så att jag tog semester från denna vecka, från början hade jag nämligen tänkt jobba en vecka till.

Med facit i hand hade jag nog inte pallat en vecka till i värmen på en utegård med minimal skugga...

Fast enligt väderrapporterna verkar det ju inte bli en vecka till med värme...

Jag hoppas jag ska kunna skriva en del här under semestern, vi har nämligen köpt oss ett sånt där Comviq kontantsurfmodem. Det innebär att vi kommer att ha internet till A:s laptop i stugan! Finfint!


Av Cammo - 2 juli 2009 18:17

En handfläkt och en handfläkt med vattenspruta.

Precis vad jag behöver i värmen.

Av Cammo - 1 juli 2009 21:15

Just nu kretsar allt kring mina bördor....

Värsta bördan är värmen...

Igår kväll var jag på väg att börja böla för att det var så varmt. 

Jag kan utan tveksamheter påstå att jag aldrig svettats så mycket som jag gör nu i hela mitt långa liv. Jag får panik av värmen...

Värmen bryter ner hela mig, den bryter ner mitt humör så att jag blir grinig och stingslig, det sipprar svett i hårfästen och ja överallt, jag blir trött så att jag inte orkar någonting alls...

Upp i allt detta onda ska jag gå på en varm gård med asfalt och jobba...hallå, det borde vara förbjudet ju!

Gode gud kan det bara komma en liten regnskur en eftermiddag så att det blir en aning svalare?

Ovido - Quiz & Flashcards