Alla inlägg under augusti 2009

Av Cammo - 27 augusti 2009 17:22

Nu kanske det snart är dax....

Jag tror det har börjat lite smått nu

Kan tyvärr itne svara på era kommentarer, grafikkortet på datorn funkar inte som det ska!

Karin: Självklart sätter vi in underverket på lg.se! Håll koll, nu kan det kanske vara nära!

Av Cammo - 24 augusti 2009 11:48

Igår när jag läste i Smokeheads blogg om en legend/original, började tänka på alla legender/original som finns/fanns i Hofors på den tiden jag bodde där (ja många av dom finns ju faktiskt kvar)

Här är några legender/original jag minns:


Buss-Åke: En mkt skum busschaufför som inte sa ett ord. En gång åkte jag  skolbussen hem från Sandviken, med honom som chaufför. På 90-vägen började bussen att kana från sida till sida, det gick hur vingligt som helst, sen började det lukta bränt. Buss-Åke han märkte ingenting, eller så vägrade han att stanna. Vi fick till slut gå fram till honom och be honom stanna bussen för att vi var så rädda. Det visade sig att han hade kört med punktering ett bra tag...


Benny-Baklut/Öl-Benny: En harmlös man som mest är känd för att dricka väldigt många öl och hans bakåtlutande sätt att gå.


Ägg-Roger: Den stora kvinnotjusaren i Hofors. Säg den kvinna/tjej i Hofors som inte fått ett frieri från honom? Springer runt på bruket och busvisslar och ropar efter brudar. En gång haffade han mig på vägen hem och ville gå på date, jag skyllde på att jag redan hade pojkvän, då erbjöd han mig skjuts hem istället, på sin pakethållare...


Gå-Bertil: Rykten säger att när hans mor dog fick han det jobbigt. Doktorn ordinerade honom att ta promenader.

Han tog doktorn på orden och gick å gick å gick. Hela dagar var han ute och gick, man kunde möta honom till fots överallt i trakterna, Torsåker, Storvik, Sandviken mm...Han bara gick och gick...


Diesel-Doris: Huserade på Skänktorget och Systembolaget. Hon drack det mesta som kom i hennes väg, tom. T-röd. Levde sitt huvudsakliga liv på Skänktorget, gjorde precis alla sina behov där, såsom vomering, sexuella behov, kiss och bajs mm.

Lever inte längre, och det är väl kanske inte så konstigt?


Janne-Knas: En harmlös och trevlig man som är väldigt förtjust i öl. Äger ett emaljöga. Huserar på Hofors pubar. Det sägs även att han inte är så bra på att städa sitt hem, dvs han städar inte alls. Saneringsfirman ska tydligen ha varit där och röjt några gånger...


Moraklockan: En stor bastant utvecklingsstörd kvinna som vi var mkt fascinerade av när vi var små. Hon liksom gick och vaggade fram och tillbaks som en moraklocka. Jag tvivlar på att hon lever längre, har inte sett henne sen jag var yngre.


Har jag missat ngn viktig legend kanske????


Av Cammo - 23 augusti 2009 22:51

 Hur kan man ha sånt oflyt??? Eller hur kan mannen ha sånt flyt????

Åkte snöpligt ut som siste kvinna innan finalen. Fick in stegen+ att jag hade färgdrag, bara att satsa allt och gå allin....MMmmm viiiisst...Läs och våndas....



** Hand # 2793116060 starting - 2009-08-23 22:48:28

** Hoforspoker Tour[3056937]:Table 4 [Multi Table Hold 'em] (1000.00|2000.00 NL - MTT) Real Money

Sigge64 sitting in seat 2 with 34789.00[Dealer]

kingcobrAA sitting in seat 4 with 2108.00

Cammo13 sitting in seat 6 with 12644.00

kingcobrAA posted the small blind - 500.00

Cammo13 posted the big blind - 1000.00

** Dealing cards to Cammo13: 5r, 4r

Sigge64 called - 1000.00

kingcobrAA folded

Cammo13 checked

** Dealing the flop: 8r, Dr, 6k

Cammo13 checked

Sigge64 bet - 1000.00

Cammo13 called - 1000.00

** Dealing the turn: 7k

Cammo13 checked

Sigge64 bet - 2000.00

Cammo13 went all-in - 10644.00

Sigge64 called - 10644.00

Sigge64 shows: 10r, 9s

** Dealing the river: 10s

Sigge64 wins 25788.00 from the main pot

 

 

Av Cammo - 23 augusti 2009 16:24

Det är med sorg i hjärtat jag meddelar att min kära dator måste ominstalleras.

Jag måste ha fått nåt virus i den (trots att jag har virusprogram) som gjort att den blivit helt knäpp...

Ja, jag kan säga att jag är rent ut sagt vansinnig på den där rutan som typ varannan sekund dyker upp mitt i skärmen och förstör mitt surfande stup i ett...

Nu håller jag på att sparar grejer och bränner ner saker, sen är det dax för den stora ominstallationen, bara att börja om från noll igen.

Mest sörjer jag att jag måste byta bort versionen på msn, den nya är kass tycker jag...

Får hoppas att nästa gång jag skriver här slipper bli störd av rutor som måste klickas bort stup i ett...

Jag hoppas även att nästa gång jag skriver här har mannen i magen tittat ut, men det är väl för mycket att begära kan jag väl tro... =)

Av Cammo - 23 augusti 2009 16:18

Igår blev det filmtajm.

Det blev "Män som hatar kvinnor".

Jag har ju läst alla Stieg Larssons böcker, så jag kände mig en aning skeptisk till filmen.

Jag måste säga att filmen faktiskt var över förväntan även fast mkt från boken inte fanns med. Det är väl en omöjlighet att få med allt ur boken på 2 timmar.

Hur nästa film kommer bli det undrar jag, den boken är ju den absolut bästa av de tre, och den mest invecklade. Hur ska de få ihop en film av allt som händer i den???

Betyg för första filmen blir iallafall 4 av 5, den kanske hade fått mer om jag inte hade läst böckerna först...

Av Cammo - 20 augusti 2009 21:40

...och fortfarande har inget hänt, visserligen 2,5 timme kvar av dagen, men då lär han jobba hårt om han ska hinna komma ut innan datumet skiftar!


Jag har idag hunnit med att gå i stadshusets alla trappor för att hämta biljetter...

Jag vann ju två biljetter till GIF-Hammarby på måndag, ståplats. Det passar ju inte mig så bra i det här tillståndet.

3 minuter efter att de hade ringt mig och talat om att jag vunnit biljetter, så ringde A:s mobil också, han hade också vunnit två ståplatsbiljetter till samma match.

Det kan ju hända att ingen av oss kan gå på matchen, då får vi ge bort våra vunna biljetter! Synd att vi inte vann till olika matcher åtminstone.


Förresten en liten bäbis har vi iallafall:




Av Cammo - 19 augusti 2009 08:30

...är det dagen D....

Dagen då den lille mannen i magen ska kika ut...

Tror jag på det själv då kanske???

Nejnejnej, det tror jag inte ett dugg på...

Han har inte visat minsta lilla tecken på att vilja ut hittills så varför skulle han vilja det just imorgon?


Jag frustrerad?? Näe, inte ett dugg...

Av Cammo - 17 augusti 2009 15:05

I förrgår såg vi filmdokumentären om Mike Tyson.

Det var en film som var väldigt intressant och givande. Blev positivt överraskad.

Mike Tyson en man som verkligen är ärligheten själv...

Hhaha, vem sitter och berättar i sin egen dokumentär om att man led av gonorré vid sin första världsmästartitelmatch?

För att vara en dokumentär ger jag den 5 av 5, jag brukar sällan gilla dokumentärer...

Ovido - Quiz & Flashcards