Alla inlägg under maj 2008

Av Cammo - 30 maj 2008 17:10

Mr Nyfiken har slagit till igen....tydligen...

Igår kom det två tonåriga tjejer och gick förbi på gatan. Den ena tvärstannar vid våran uteplats och utbrister: -Åh, titta där är ju den söta katten!

Tonåring 2 säger: Nämen, åååh är inte det där den där nyfikna katten?

Tonåring 1: Jooo, det är det!


Eeehrrrmmm, våran lilla Nisse har visst blivit kändis i området här...både på det ena och det andra sättet...

Av Cammo - 30 maj 2008 17:06

Med tanke på gårdagens blogg är detta jag kommer berätta här nedan mkt skrattretande...eller ska jag gråta???? :

Idag på jobbet hade vi en vikarie som kom från El Salvador, ja jag behöver väl nästan inte nämna att hon hade rätt knackig på svenska....

Helt plötsligt ute på gården säger hon: Du, hur gör du för att ha en sån vacker kropp???

Jag trodde inte mina öron såklart och utbrister: Hhaha, va???

Vikarie: Ja du är så smal...

Jag: Öh, jag???

Vikarie: Ja, jag önskar jag kunde se ut sådär...hur gör du?

Jag: Eh? Jag har gått upp en del i vikt nu, så nu är jag ute och springer...

Vikarie: Åh, om jag bara ändå orkade springa...


Ja, vad säger man, skratta eller gråta?

Av Cammo - 29 maj 2008 22:02

Egentligen har jag inte tid med det här just nu, men jag tänkte att jag måste väl publicera en blogg idag så jag inte tappar alla mina få (?) läsare....


Idag när jag skulle iväg till jobbet letade jag kläder, eller rättare sagt linnen...nästan alla linnen jag har är såna där åtsittande varianter, och min lilla slappmage och sidvalkarna gör sig inte bra i dom längre....

Jag bestämde att nu får det vara nog, idag åker jag och köper lite linnen modell slappare för att dölja magen...

Sagt och gjort, efter jobbet gasade jag ut till Valbo och gick igenom varenda klädaffär nästan...

För varje provhytt jag var in i desto mer deprimerad blev jag....mina sidvalkar blev en hemsk upptäckt...dom var till och med värre än jag tyckte  i morse...Tragiskt....

När jag stod där i hytten då tänkte jag för mig själv: Näääe nu jä-lar får det var nog på det här....Nu är det stenhård diet och motion som gäller igen...åtminstone fram till midsommar (brukar ju gå ner typ 1 kg i veckan, så det borde jag klara...)

Som rivstart har jag nu varit till Hemlingby och sprungit 5 km, sidfläsket guppade, låren fladdrade och arslet var baktungt....(till och med dubbelhakan fick jobba) Men nu j-drar ska Cammo bli skapligt fit for fight till semestern.

Jag avslutade passet med en kycklingsallad utan dressing och bröd.

Imorrn ska vi grilla, då blir det grillat och sallad....hårda bud när jag ätit för mkt godis....synden straffar sig självt....

Av Cammo - 27 maj 2008 22:16

Har haft en hel del att stå i och har det fortfarande här kommer några fina kort ni kan beskåda tills jag återkommer!

Av Cammo - 25 maj 2008 02:53

Kanske det va? Eller är vi så kassa?????

Jag tyckte ju verkligen att Sverige hade skickat bland de bästa de hade....Visserligen rankade jag Sanna Nielsen högre, men såhär i efterhand tyckte jag nog ändå att Perrelli skulle kunna slå bäst utomlands...men ack så fel jag hade......Jag tror aldrig nånsin vi kommer lyckas i dessa sammanhang mer, det är nog tyvärr lika bra att lägga ner vårt deltagande...öststaterna röstar ju BARA på varann...

Ryssland var ju faktiskt skitdåliga.....Jag hade kunnat leva med Grekland eller Ukraina som vinnare...men va faaaan Ryssland????????? Fyyy faaaaaaaaaaaan...jag spyr...

Av Cammo - 24 maj 2008 16:33

När solen skiner måste man njuta.... mmmm....

Av Cammo - 24 maj 2008 15:10

Min huvudvärk är borta!!! Äääääääääntligen har den lämnat mig!!!! efter en hel vecka....

Nu ska jag fira att den är borta med massa öl ikväll , så imorrn är den väl tillbaks igen....hehe...

Nåja. Den huvudvärk som kommer imorrn vet jag ju är övergående....den går nog att stå ut med!

SKÅL PÅ ER!

Av Cammo - 24 maj 2008 00:26

Då har vi varit och sett filmen som vi väntat på då (speciellt A)jag vet inte om jag är så speciellt förtjust i skattjaktsfilmer, menmen Indiana är ju Indiana....Får väl lov att ge filmen 3,5 av 5 då...

Jag måste även klaga på att gå på bio....usch, av en två timmar lång film hinner man bli rätt stel i ryggen, benen och gud vet allt...tacka vet jag film i soffan hemma...där gör den sig bäst, man kan ligga under täcket, gå på toa när man vill, slippa godisprassel och babblande folk, sträcka på sig om man så behöver, pausa filmen mm....

Ovido - Quiz & Flashcards