Alla inlägg den 3 maj 2008

Av Cammo - 3 maj 2008 20:43

Vi har en katt som är det nyfiknaste som nånsin gått på fyra tassar!

Det värsta av allt är att en vacker dag så kommer hans nyfikenhet att gå överstyr....nåt kommer att hända...

Idag kom Nisse Nyfiken hem totalt dyngsur, ngn granne måste ha hällt en hink vatten över honom...Så länge dom gör det tycker jag det är ok, men när en granne längre bort sa till A häromdagen: "-Jag brukar kasta sten på honom" , då blir jag förbannad, hur puckad får man bli? Släng lite vatten på honom så hoppas jag att han har förnuftet att låta bli att komma in på deras tomt fortsättningsvis. En katt har inte förståelsen för att dom gör ngt fel, dom är ju bara nyfikna och äventyrslystna...en katt menar aldrig nåt illa..dom följer sina instinkter.

Var snäll mot min lilla Nisse-liten.

NISSE NYFIKEN INSPEKTERAR BUBBELBADET:

Av Cammo - 3 maj 2008 20:23

Ikväll blev jag då sittande här helt "home alone", jag var inte välkommen att delta i matchen Sverige-Vitryssland eftersom jag var tjej...Diskriminering tycker jag...Killarna skulle ha en sån där så kallad "grabbkväll".

Jag har aldrig nånsin förstått mig på vare sig "grabbkvällar" eller "tjejkvällar". Varför kan man inte bara få vara med dom man trivs med?

För mig har det ingen betydelse om jag är ensam tjej i en killskara...jag känner mig ändå som en i gänget, inga konstigheter alls. Däremot kan jag ibland känna mig obekväm i ett rent "tjejgäng", klarar inte riktigt av den där tjejiga attityden...jag passar inte in i mallen...

Det är nog bara att konstatera att jag är och förblir en pojkflicka...jag gillar att hänga med grabbar, lite mer okomplicerat liksom. dessutom har jag mer intressen som passar ihop med grabbar. Jag är ju liksom ett sportfreak, dricker massor av bärs (dvs jag findricker aldrig, on eller off är de enda lägen jag har), gillar inte latino, pojkband osv, hatar rosa, kan inte gå i högklackat, dansar aldrig nånsin nykter osv. ...är man så passar man oftast inte på en tjejfest liksom...

Observera nu att självklart är inte alla tjejer "tjejiga", har träffat en hel del tjejer som liksom jag inte riktigt passar in i tjejmallen! Sen har jag ju träffat tjejer som passar som klippt å skurna i tjejmallen, men som jag ändå tycker om hur mkt som helst! Jag drar med andra ord INTE alla tjejer över en kam...

Näe nog med funderingar nu, dax att återgå till tredje perioden i hockey-VM!

Ovido - Quiz & Flashcards