Alla inlägg under november 2008

Av Cammo - 30 november 2008 21:18

Ja, då har helgen gått och det är dags att summera den här.


Fredag: Idol i soffan


Lördag: Brynäs-Timrå på plats i Läkerolen, en match som slutade i vinst för BIF, YES!

Jag, A och Hed åkte hem till oss och kollade på inspelat V75, ingen vinst denna helg heller.

En vinflaska öppnades och en trekvartsfull tetra tömdes, vi spelade Buzz och sällskapsspel.


Söndag: Loppis i Östhammar. Mest krimskrams och julsaker. Jag köpte Spiderman 3 för 35 kr (samlar ju på de filmerna), värmeljushållare och en finfin popcornskål.

När vi kom hem tog jag en eftermiddagslur sen startade jag igång lussebaket, kort ser du i föregående inlägg!

Ps. Har ni förresten märkt att jag försökt bli bättre på att dokumentera med kameran och lägga in här på bloggen???


Av Cammo - 30 november 2008 19:33

Idag har jag bakat lussekatter, synd bara att det bara är jag som tycker om dom här i huset. Välkommen hem till oss på fika!!! ;)


Av Cammo - 30 november 2008 01:26

Detta har vi haft "provsmakning" av ikväll:

Rödvinet smakade riktigt bra faktiskt...


...och ölen, observera Dansken som står i bakgrunden...hahaha!

Av Cammo - 30 november 2008 01:16

Jag har ett jobb där jag jobbar utomhus hela förmiddagar, även eftermiddagar emellanåt beroende på väder.

Trots att jag har ett utejobb, har jag inga bra uteskor. Jag har kört med skor som tar in vatten och som man fryser i så fort det är under -2 grader...

Allt för att jag tyckt att det känts onödigt att spendera massa pengar i ett par skor som man bara kan använda på jobbet. Jag kan påpeka att jag fortfarande tycker det, kommunen borde sponsra med jobbkläder och skor (ok, vi har faktiskt fått jacka och överdragsbyxor med kommunens "fina" emblem på, som INTE klarar att användas under -2, då fryser man ihjäl).

Hursomhelst blev min skosituation ohållbar och jag inhandlade ett par rejäla mkt fula skor, 100% vattentäta, och jag hoppas dom håller värmen också....

Här är "skönheterna":



Av Cammo - 30 november 2008 01:03

Jag fattar ingenting..lyckades INTE få in nån text till bilden i förra inlägget, men ni gillade väl mina små söta änglaljusstakar???

Sovrumsfönstret, svart svart svart...

Kalendrarna som fått två nya söta flickor som ägare idag!!!!

Av Cammo - 28 november 2008 23:11

Idag har jag hunnit med att leta upp den ultimata röda julstjärnan!

Hann slänga upp julgardiner och stakar....Fortsättning följer!

Den tjusiga röda julstjärnan lyser mysigt i fönstret

Köksfönstret, inte riktigt klart ska dit lite julkulor och sånt också, fler bilder kommer!

Av Cammo - 27 november 2008 18:14

Äntligen lön!!! Glädjen VAR total, ända tills jag tog itu med räkningarna...


Då insåg jag att det blir inte mycket pengar till övers den här månaden heller...dessutom ska det inhandlas 30 årspresent till syrran, 34 årspresent till andra syrran och en hel massa julklappar...

Jag har nu förstått att mina pengar inte kommer att räcka till allt ovanstående, och med en stor suck inser jag att att det blir till att handla julklappar den 23 december i år IGEN....(lön den 22 dec, men då jobbar jag sent)


Ovido - Quiz & Flashcards