Alla inlägg den 5 november 2008

Av Cammo - 5 november 2008 16:10

Någon som vill ha en kanelbulle???

Av Cammo - 5 november 2008 14:49

Idag efter jobbet skulle jag cykla ner till Bomhus centrum för att tippa lite trav, väl därnere stannade jag vid minuten för att ta ut pengar. Jag tar upp plånboken ur väskan, öppnar plånboken och ska ta kortet, men där finns det inget kort. Då slår det mig att det ligger hemma...Typiskt.

Bara att cykla hela vägen hemåt då, utan att tippa, för jag vände ut och in på alla fickor och väska efter pengar, men inte en krona ägde jag.

På cykelfärden hem får jag en briljant idé, jag ska baka kanelbullar, det har jag ju inte gjort på över ett år! Jag åkte och gjorde en inköpslista i mitt huvud, stannade till vid affären och packade korgen full. 

När jag kommer till kassan plockar jag upp plånboken ur väskan, öppnar plånboken, och åter igen möts jag av: inget kort.

Tänk att jag under cykelfärden lyckats glömma att jag faktiskt inte hade nåt kort i plånkan...Hur sinnesförvirrad får man bli??? Det var nästan så att jag puckoförklarade mig själv direkt på plats, men jag skyllde istället på ålder och tillfällig sinnesförvirring...

Som tur var gick det att parkera kvittot och jag fick cykla hemåt och hämta kortet och cykla tillbaks och betala...

Så går det när inte hjärnan är med...

Ovido - Quiz & Flashcards