Alla inlägg under januari 2009

Av Cammo - 31 januari 2009 09:22

På schemat idag står följande:


09:20 Min tipparvecka, knåpa ihop ett V75 system-klart


ca 11:00 Åka till Valbo (beror på när jag får A ur sängen)


16:00 Luleå-Brynäs


18:00 Trav, håller tummarna för miljonvinsten idag igen.


19:00 och framåt, kvällen står öppen, förslag mottages tacksamt...



Av Cammo - 30 januari 2009 23:40

Nu har A gått fram och tillbaks till datorn hela kvällen och uppdaterat en och samma sida på datorn hela kvällen...

Han har väntat, våndats och varit positiv....

Han väntade på att Brynäs skulle göra ett bra nyförvärv, Calle Söderberg från Malmö.

Efter allt detta sjå han har haft möts han till sist av en enda artikel som raserar allt han byggt upp: Calle Söderberg nobbar elitserieklubbarna, stannar i Malmö...

....och sedan: Ola Svanberg lämnar Brynäs...


Alltså inte ett nyförvärv, utan istället tappar dom en spelare...(visserligen ingen toppspelare, men ändå...)

Av Cammo - 30 januari 2009 20:12

Nu är jag så hungrig så jag nog håller på att dö....och inte orkar vi göra egen mat heller.

Vi sitter här och är utsvultna som vargar medans vi väntar på matleveransen...

Vi har en privat matleverantör, han heter Daniel Hed, men tala inte om det för nån för då kanske han blir alldeles för uppbokad.

Kebabtallrik, come to me now!!!!!

Av Cammo - 29 januari 2009 21:41

Idag var det viktiga poäng att spela om för Brynäs.....

Ja, nu är det faktiskt så illa så att det gäller Brynäs framtid...Kvalserie eller icke kvalserie? Jag börjar känna vibbar från förra säsongen...ajjajaaj...

Jag vet inte om psyket och hjärtat pallar med en kvalserie till...och därpå en mkt darrig GIF-säsong efter Brynäs kvalseriesäsong... 

En poäng lyckades Brynäs bärga hem från Skellefteå iallafall, men det räcker ju liksom inte...Hoppas dom kan rå på Luleå på lördag...

Av Cammo - 28 januari 2009 19:05

Veckans smaskiga skvaller:


  • Cammo var på lönesamtal tidigare idag-fick kicken
  • Hänt i veckan avslöjar: Cammo på hockey med okänt gäng i Läkerol Arena. Lämnade Läkerolen synbart vacklande.
  • Cammo felparkerar och kör för fort
  • Cammo lämnad av sin sambo

Eh, ja så hade väl kanske min vecka kunnat se ut om jag varit kändis, men nu är ju inte så fallet, utan veckan har i själva verket sett ut så här:


  • Cammo var på lönesamtal idag, fick slava minst ett år till för kommunen. Tacktack...
  • Cammo var på hockey med A:s släkt i måndags, såg Brynäs förlora och halkade till utanför Läkerolen....
  • Cammo gjorde en olaglig parkering vid apoteket idag, men va 17 skulle ju bara köpa Panodil, det går ju fort ju. Väl hemma upptäcker jag att jag glömt hemnycklarna på jobbet...Suck , bara att vända tillbaks till jobbet med gasen i botten....Ville ju hem ju!
  • Cammo är gräsänka ikväll och imorrnkväll, A har kvällsmöten...
Av Cammo - 25 januari 2009 20:17

Jag har varit en ofrivillig kattplågare i helgen också, har sånt himla dåligt samvete.

Stackars Nisse ville i vanlig ordning ut på morgonen när jag hämtade tidningen. Han gick ut på bron, men var på väg att vända in igen pga väder och vind, ångrade sig i sista stund och sprang ut.

Jjaja, tänkte jag, då blir han väl ute några minuter sen vill han in igen.


Jag gick upp la mig i sängen och läste tidningen i godan ro, sen råkade jag glömma bort att Nisseman var ute....

Stackars stackars liten. Nästa gång jag kom ner på nedervåningen stod han vid altandörren och försökte febrilt att ta sig in, när han fick syn på mig jamade han...

Ja, sen tänkte jag inte mer på det, katten var inne och han la sig tillrätta och jäste i sängen.


Framåt eftermiddagen fick jag syn på en konstig hårtuss i hans panna...tussen lossnade och en stor skinnbit inklusive hår var borta...ser ut som ett kalt hål där i pannan...

Stackars lilla katten då, han fick väl antagligen ett ordentligt kok stryk av grannkatten...inte undra på att katten febrilt ville in...

Usch vad jag tycker synd om honom, och det värsta av allt, det är mitt fel som inte släppte in honom i tid...


Av Cammo - 25 januari 2009 20:08

En liten resumé av helgen som gått....


Fredagen: Jag jobbade till 17:30, kom hem lagade mat, åt och sen pang strömavbrott hela kvällen.... hände inget mer...bara att gå och sova...


Lördagen: Operation storstädning i hela huset.

En storstor domarskandal blev lördagens stora ämne....Brynäs blev bestulna på minst en poäng skulle jag vilja påstå.

Middag och kortspel hemma hos A:s föräldrar, faster och farbror.


Söndag: Den stora slappardagen, sovmorgon+att jag varit en såskopp framför tv:n hela dagen. Skidskytte, skidsprint och bandyfinal.




Av Cammo - 24 januari 2009 09:27

Igår kväll hade jag precis ätit upp sista tuggan av maten, då sa det bara pang så var allt becksvart här....

Strömavbrott...jaja, det kommer väl igång snart tänkte vi...

Efter en timme utan el började man ju bli rätt rastlös, ingen tv, ingen dator, inga lampor...Vad ska man göra liksom?

När klockan var 21:00 då gav jag upp på att vänta på elen och gick till sängs...

Till följd av att jag vaknade 7:00 i morse och var klarvaken, jag hade ju liksom sovit klart då jag....

A talade om att han hade vaknat på soffan vid 1 av att tv:n satte igång, då kom elen tillbaks igen...Utan el från 19:30-1:00 är inte att rekommendera....


Nu ska jag fortsätta min städning som jag påbörjade vid 8 i morse...

Ovido - Quiz & Flashcards