Alla inlägg under januari 2009

Av Cammo - 13 januari 2009 21:44

Idag har jag sorg, bilen, vår kära Audi "Pyttan" har dött i blott en ålder på 13 år.

Vi fick beskedet igår, Bilmetro felsökte en hel timme (1200 kr/tim) men hittade inga fel, ändå startar inte bilen. Det de trodde var att något hade brunnit i instrumentpanelen för det såg ut som att det varit en brand där...

Hursomhelst så skulle det bli alltför dyrt att fortsätta felsökningen, för troligtvis var det ett stort fel som skulle bli alldeles för dyrt för att laga...

Det hela slutade med att bilen bogserades till Aria bilservice, mannen som lagat denna bil ett okänt antal ggr. Han erbjöd sig att köpa henne för 2000 kr...Vi hade inget val,  det troligaste är väl nu att hon blir en reservdelsbil (såvida dom inte lägger ner mkt tid på att hitta felet då...hittar dom felet då har dom verkligen tjänat sig en rejäl hacka...en 96:ans Audi borde man ju åtminstone få 15000 för...)


Jag har faktiskt helt ärligt varit lite deprimerad över bilen idag, den har ju varit osss så trogen i många år, startat i alla väder, Pyttans liv fick ett alltför abrupt slut. Hon var värd att leva vidare.

R.I.P


Av Cammo - 12 januari 2009 19:21

Det känns som om att jag är inne i en sån här "antiskrivabloggperiod" just nu....

Jag har inte riktigt tid, och dessutom har jag inget intressant att skriva heller...

Det blir ju knappt ett inlägg per dag här längre, men jag lovar er min kära trogna läsarskara "I´ll be back" , när jag har mer intressant att skriva om. Till dess får ni nöja er med det här tomskrivandet....


Av Cammo - 10 januari 2009 23:13

Fredag: Bröllop, mycket mer hann jag inte med!


Lördag: Sovmorgon, Irmas 1-årskalas, Brynäs-Skellefteå, V75 (5 rätt efter 5 avd gjorde att jag trodde att jag skulle bli miljonär, men det stannade tyvärr vid 5 rätt och en utdelning på 13 kronor...jippie!) och bortstädning av julen. Det är himla roligt att plocka fram julen, men jag är beredd att påstå att det är himla skönt att få bort den också! Imorgon åker det sista ner, julgardinerna.


Av Cammo - 9 januari 2009 20:08

Av Cammo - 8 januari 2009 19:34

Imorgon ska jag på någonting riktigt roligt.

Någonting som än så länge är mkt hemligt, men kika in här imorgon kväll, så ska ni få er en nyhet!

Av Cammo - 8 januari 2009 19:33

..har jag fått mig den efterlängtade semlan!

Av Cammo - 7 januari 2009 19:03

Idag blev suget efter semlor stort igen, jag måste ta tag i det där någon dag och åka ner på stan och köpa mig en, hoppas att de börjat med dem nu då....


Idag ska jag slå på stort och titta på Topmodel 12 (?), eller är det 11, ja det har ju gått rätt många säsonger nu...Alla de första följde jag till punkt och pricka, men nu tycker jag säsongerna avlöser varandra så jag har slutat titta. Nu ska jag iallafall titta ikväll, även fast det gått några avsnitt redan, ikväll flyttar de ju in i Topmodelhuset, det kan ju vara upplagt för konflikter bland amerikanska brudar/bitches. De är ta mig tusan inte riktigt kloka i det där landet, allt är så extremt...

Rätt stort underhållningsvärde kan det ju bli...

Av Cammo - 6 januari 2009 18:54

Jag har ångest för att börja jobba imorrn igen, fast jag bara varit ledig i en vecka...

Mest ångest har jag för att det är så lååååååååååååååångt till nästa semester (sommaren).

Näst mest ångest har jag för att jag ska pallra mig upp kl 05:45 imorrn bitti. Jag ska vara på jobbet kl 7....

Hur ska det gå till när jag redan hunnit vända på dygnen?

Ovido - Quiz & Flashcards