Alla inlägg under november 2008

Av Cammo - 21 november 2008 22:19

Dagens Idol:


Johan Palm: Han äger ju fortfarande lillkisen, The Cures "Friday I´m in love" var ett briljant låtval!


Alice: Inte riktigt rätta låtval denna kväll, men hon får bara inte åka ut ikväll...Heja Hedesunda!


Kevin: Han är en stjärna!


Robin B: Har hela tiden dissat denna kille, men ok då, han kan få vara kvar ikväll.


Anna B: Enda orsaken till att Robin ska få stanna ikväll...Hur kan denna märkliga illalåtande varelse få sån bra kritik vecka efter vecka? Jag har då aldrig hört på maken på mer skum och illalåtande sång....UT MED "NA"!!!!!


Tv
Av Cammo - 21 november 2008 18:24

...jag är inte på en ö i Söderhavet...

... jag måste genomlida en hel helg på 10,50 kr...

 .... jag fick samla ihop alla burkar å flaskor för att panta. Vi måste ju ha mat för dagen.

.... hela min tiokronorssamling är plundrad.

... den andra myntsamlingen (0,50, 1, 5 mynt) grävs det i för närvarande



Av Cammo - 19 november 2008 17:38

Fader vår som är i himmelen, helgat varde ditt namn, låt mig vinna pengar på travet ikväll, tillkomme min ekonomi en vinst.

Ske min vilja, såsom i ekonomin så ock på travbanan.

Mitt dagliga matintag giv mig idag och förlåt mig mina spelsynder, såsom jag ock förlåta de skyldiga hästarna äro, och inled mig icke i frestelse, utan fräls mig från fattigdom och elände.

Ty V64systemet är mitt, vinsten och härligheten i evighet.


AMEN.


(Ps.Snälla gud, jag vill inte leva på 10,50 kr till nästa torsdag)

Av Cammo - 18 november 2008 21:53

Tänka sig, Brynäs kammade hem 3 fina poäng till skörden, och därmed är de med i toppstriden igen!

Själv har jag lite ont i halsen och ont i skallen, hoppas bara inte att jag drabbats av feberbacillerna som ungarna dras med på jobbet...

Jag kan ju inte bli sjuk nu, jag måste ju träna lite den här veckan...har inte blivit så mkt av med det eftersom jag slutade 19:00 igår och 18:00 idag....två seeeega dagar kan jag lova. Kanske masar jag mig iväg till löparbandet på gymet imorrn...eller så tar jag en promenix ute i det fria...beror på väder och vind.


Av Cammo - 17 november 2008 20:12

Man vet att man är från Hofors när:
...man inte tänker "man kan väl ha roligt utan alkohol" utan i stället tänker "man behöver väl inte ha roligt bara för att man dricker alkohol". 
...man kan imitera spar-arne i sömnen.
...man tror att den enda skillanden mellan hembränt och bolagssprit är priset.
...man tycker att det låter trevligt att dricka öl i samma lokaler som a) biblioteket eller b) domus
...man är utanför sveriges gränser och ändå alltid hör en röst som säger "men va faaaan, där är ju duuu"
...man känner minst två personer som någon gång blivit magpumpade
...man efter en utekväll har bevittnat ett slagsmål, sett flaskor flyga genom partylokalen, fått skamliga erbjudanden från nån väldigt olämplig, gett skamliga förslag till nån väldigt olämplig, druckit shots 01:55 på krogen, bråkat med sina goda vänner, spytt litegrann och sen hävdat att man haft en toppenkväll.  
 ...man käkar på en pizzaria så fort man finner en anledning, exempelvis dagen efter eller vid löning.
...man jobbar/har jobbat på ovako eller har minst en familjemedlem som gör/har gjort det.
...är bukis med minst två av sina närmaste kompisar flera ggr om.
...man jämt och ständigt gnäller över att INGENTING händer, och när det väl händer något så skiter man i att ta del av det för att SÅNT där klarar man sig väl utan. 
 ...man tittar en extra gång på statoil när man åker förbi, för det kan ju vara nån man känner där...
...man tycker att det är ok att parkera i rondellen, "man ska ju bara köpa tidningen"
...man vet att den korrekta böjningen av "att klippa" är klippa klöpp kluppit.
...man glider ner på bruket och upptäcker att man är den enda som inte bär träningsoverall.
...man tycker att "bruket" självklart är samma sak som "centrum", och utbölingar undrar vad fan man menar.
...ens barn går i samma klass som sina halvsyskon (samma pappa olika mammor)
...man tycker det är exotiskt med en obruten Absolut Vodka flaska
...man köper aktivt kol på Prix
...när man kan ta ut 5000kr på banken med en helt annan manlig persons namn på utbetalningsavin, därför att kassörskan känner mamman till en kompis till killen man dejtar vars namn det är. 
 ...man uttalar halt som engelskans heart.

Av Cammo - 16 november 2008 21:56

Här kommer ett litet tidsfördriv innan John Blund kallar,  som jag snodde från Åsa.

Första gången jag:

1. ... åt tacos: Jag kommer inte exakt ihåg första gången, men jag kommer ihåg att jag tyckte att det var kladdigt, svårt att äta, men gott och lättlagat!!!!


2. ... körde bil: På Hofors slalombackes stoooora parkering. Jag kommer fortfarande ihåg mammas panikfyllda ord hela bilfärden: Kryyyyyyp....

Ja ta mig tusan, kunde jag göra annat när jag inte fick växla ens??? Brummade runt på ettan så bilen osade bränt sen. Två övningsggr senare när jag skulle övningsköra, tog hon ut mig på 110 vägen mot Falun för att slippa den tätbebyggda trafiken, hennes ord och förmaningar då var: Kör absolut inte mer än 70....jag orsakade köbildning och fick panik. Allt detta ledde till att endast körskolan ville ta hand om min övningskörning och körkortet blev dyrt.


3. ... sov i tält: Det var på Åland. Med mamma och pappa. En vecka skulle tillbringas på ön i tält, men veckan regnade bort och när fyra dagar gått och till och med kuddarna var genomblöta då gav mamma och pappa upp och vi åkte hem.


4. ... drack alkohol: Om jag bortser från nån tjuvsmutt från pappas folköl när man var liten, så var första fyllan ute i Stockholms skärgård, studentresa med gymnasieklassen. En klasskompis gömde min kvarting efter mindre än halva...hahhaha...Dagen efter skyllde jag allt på åksjuketabletterna jag hade tagit. Kommer du ihåg Jessica?


5. ... fick ett jobb: Det var en veckas pina på Ica affären i Hofors, värre jobb får man leta efter, till och med dela reklam och städjobb var bättre.


6. ... stod på en scen: Det var en uppsättning av vår musikfröken i Hagaskolans aula, jag och en till tjej i klassen blev utsedda att vara cowboys för att vi sjöng så illa (mkt pedagogisk fröken), vi fick springa runt och skjuta med våra pistoler, inte en ton fick vi ta, mer än i numren där alla sjöng och då ställde hon oss längst bak för att vi inte skulle höras, snacka om glädjedödare, hon förstörde min barndoms sångglädje.


7. ... svimmade: Det gjorde jag ofta när jag var liten och tog blodprov, kommer inte ihåg första gången.
 

8. ... svarade på en fånig enkät:
Ingen aning alls....Hur ska man komma ihåg sånt????? Antagligen var de väl för fåniga för att komma ihåg.

Av Cammo - 16 november 2008 17:53

Igår såg vi en film som A lånat av en kompis. Filmen är väl typ från -98 eller nåt och A påstod att den skulle vara så himla bra, ja då hade han ju inte sett den på 10 år heller....

Filmen handlar om folk/kannibaler som äter människokött och blir besatta av att jaga människor för att kunna äta upp dem.

Jag kan inte påstå att filmen var sådär jättebra, löjlig handling, en B-film helt enkelt. Den får 2,5 av 5 av mig.






Av Cammo - 16 november 2008 17:43

Idag när jag vaknade satte jag mig vid datorn och skrev om mina 6 ansvarsbarn inför utvecklingssamtalen på självaste söndagen, det tog 4 timmar, men nu har en tung börda har lättats från mina axlar...

Puuuh, vad skönt att ha det gjort, tänkte att det är bra att ha det gjort eftersom vi ska prata barn på avdelningsmötet imorgon, då är det ju bara att fylla på eller ändra i mina dokument sen!

Duktiga Cammo...

Nu ska bara utvecklingssamtalen avverkas, sen så kan jag pusta ut någon månad innan det är dags att skriva igen inför vårens samtal....nu har jag mallen iallafall.


Har inte gjort så mycket mer idag, bara såsat runt och plockat lite, tvättat och pratat i telefonen, ärligt talat så sitter jag fortfarande i nattsärken, den får fortsätta sitta på eftersom det snart är dags att sova igen.


Klockan 8 ikväll ska jag se en dokumentär om dryckesvanor, de skulle visa en del från krogarna i Båstad, alltid kul att kolla in bratsen när de beställer in champagne och dylikt!





Ovido - Quiz & Flashcards