Alla inlägg under juli 2009

Av Cammo - 19 juli 2009 16:56

Hur kan vädret bara slå om så fort? Från strålande sol utan ett moln till regnväder...

Skumt, men men solen ska visst vara här snart igen!

Vi fick ju oss en vilodag från solen, inte helt fel att vila huden nån dag.

Det enda vi gör här i stugan är ju att jäsa i solen och bada!


Om en timme ska vi lyssna på GIF-Helsingborg på radion!



Av Cammo - 15 juli 2009 20:00

Idag var vi till Vårvik och solade och badade i det iskalla vattnet.

När vi var till cafét för att köpa glass blev jag utskrattad bakom min rygg...

Jag gick förbi ett gäng med förståndshandikappade, jag hörde när jag hade gått förbi vilket kackel och skratt det blev på dem.

A upplyste mig sedan om att det var mig de hade skrattat och pekat på...

Eller rättare sagt min badboll till mage...

Jaha, ok den bjuder jag på, jag vet att den är megamega...


Reiman: Grattis till dottern!

Av Cammo - 14 juli 2009 13:53

Idag tog jag tag i storstädningen av detta hus som förfallit och övertagits av dammråttor i värmen en längre tid nu...

Plockade undan, dammsög och skurade. Vem vet, det kanske är sista gången innan förlossning som jag klarar av det...?!

Jag led av fruktansvärda svettningar, jag kan på rak arm säga att det är det mesta jag svettats i hela mitt liv (ja, jag brukar ju inte svettas så ofta i vanliga fall)  Svetten lackade i hela ansiktet, kläderna var fuktiga...

Snacka om att det var skönt med en dusch sen...

Av Cammo - 13 juli 2009 21:10

Har märkt att jag blir flåsig lätt vid lite ansträngning...

Tex gå upp för trappen här hemma...

Ibland måste jag tom sätta mig ner och vila...

Värmen tär på mig en del fortfarande också, svettas för ingenting typ.

När jag ändå är igång och klagar, jag är hemskt trött också, men i övrigt är det ju bra med mig, så jag kan faktiskt stå ut i fem veckor till!


Idag tog jag mig en tur till ÖB och hamstrade såna där "braatthahemmaprylar" tex. sköljmedel, tandkräm, duschkräm mm.

Susade även in på ICA Maxi, och där var det ju rea, jag köpte 4 sittdynor att ha ute på träbänken på altanen och 3 fleecefiltar för frusna att ha på altanen!


En minigolfrunda i Skutskär blev det också, alltid kul med minigolf, och banan är den bästa tycker jag!


Väl hemma blev det fotboll, Örgryte-GIF, 2-2 blev det. Jag som hade väntat mig en storvinst...dåligtdåligt.

Av Cammo - 12 juli 2009 16:31

Två tjejfilmer har setts i helgen:



Denna film var en ganska orealistisk smörja, men upp i allt ändå rätt roande.

Jag ger den 3 av 5


Jag saknar nästan ord för denna film, jag säger bara till alla (även killar) Se den!!! Betyg 5 av 5

Av Cammo - 10 juli 2009 12:56

Vi har haft besök här i stugan. Först kom A:s kusin E på besök, sen kom Krösus Sork på besök.

E och Krösus fick tillsammans avnjuta en trerätters på Albertina och en mysnatt tillsammans innan E åkte hem.

Igår regnade och blåste det enormt här, ett träd hade tom blåst över vägen, men som tur var har Krösus en liten bil så vi kunde smyga under trädet.

På kvällen åkte vi till A:s kusin T i Ljusne för att se GIF åka ur Svenska cupen. Det var ju liksom ingen tvekan om att det skulle ske. Jag gillar inte att tippa emot GIF, men igår hade jag tippat både 3-0 och 4-1 till IFK.

Matchen slutade 3-1.

Efter matchen åkte vi till stugan och spelade kort, Krösus ägde och snålade på kosingen, han var ju tvungen att ha parkeringspengar i bilen. Har aldrig sett en människa ha sån tur nån gång, han köpte in kåkar, färger, stegar i given...usch vilken sork.

Krösus och A åkte hem nyss, nu är jag här allena, men strax före tre ska jag hämta A:s kusin Hanna vid tåget.

Av Cammo - 8 juli 2009 11:35

Den där väderleksrapporten som visade att det skulle bli sol här idag, måste nog ha visat ganska fel...Här duggregnar det litegranna.

Vi har fått storfrämmande av A:s kusin E. Just nu är grabbsen ute på Söderhamns golfbana och gnider.

Själv sitter jag fortfarande i pyjamas och slappar.

På eftermiddagen kommer nästa storfrämmande, då dyker Börjeman upp också.

Ikväll blir det ett årspremiärsbesök på min favvorestaurang Albertina(fiskrestaurang).

Som jag har längtat efter den goda maten, tyvärr kan jag inte äta pepparlaxen nu då, men det finns mkt annat gott också!



Av Cammo - 7 juli 2009 23:15

Jag har haft lite filmpaus ett längre tag nu pga att jag bara somnar. Nu när det är semester har jag lovat mig själv att plöja lite filmer. Här kommer den första i raden av filmbetyg.

The Wrestler: En risig gammal patetisk wrestler som knappt har pengar för att leva för dagen försöker tjäna sitt levebröd så gott det går på wrestlingen.

En dag faller han ihop, drabbadav hjärtattack och läkarens inrådan är att sluta med wrestlingen...

En rätt patetisk historia i Rocky Balboa stuk. Näe, den här filmen gick inte helt hem hos mig, ganska händelsefattig och seg för att vara i min smak. Filmmusiken var dock ok!

Jag ger den 3,5 av 5

Ovido - Quiz & Flashcards