Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Är jag gjord av stål???

Av Cammo - 19 februari 2009 18:10

Det härjar bakterier i överflöd på mitt jobb nu.

Denna vecka har vi på vår avd haft 13 av 18 barn sjuka+3 personal+2 personal sjuka förra veckan. Det är som 10 små negerpojkar, en efter en ramlar dom av pinn på ett eller annat sätt....

Eller rättare sagt två sätt, först spyr dom, sen kommer den megahöga febern...Sen kommer dom tillbaks för att bli hemskickade med feber igen.

Varför skickar föräldrar sina barn till förskolan när de inte är riktigt friska???


Jag är nu den enda ordinarie personalen på jobbet som inte fått denna sjuka...Hur länge ska jag palla trycket??? Är mitt immunförsvar gjort av stål? Hittills har jag skickat hem barn på löpande band med skyhög feber, samt vistats bland spyor. 

Jag bara väntar på att sjukan ska slå till, men medan jag skriver detta håller jag även i trä, för jag slipper helst undan..../StålCammo

 
 
kentAA

kentAA

19 februari 2009 23:07

Tur, precis som i pokern:D

http://kentaa.hoforspoker.se

 
Ingen bild

Cammo

21 februari 2009 10:13

Skulle vilja påstå att pokern är endast skicklighet eller otur...

 
Ingen bild

reiman

22 februari 2009 22:45

känner mig lite skyldig. skickade mitt barn till dagis 2 ggr och fått åkt och hämtat illa kvickt de senaste två gångerna. ja, det är svårt att dra gränsen. sen åker ju febern jojo på de små och de kan verka pigga ena stunden. sen är det ju stressen med jobbet, fixa vikarie och shit. många faktorer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cammo - 26 november 2010 22:43

Har inte bestämt mig för om jag ska flytta denna blogg ännu.   Jag testbloggar på: http://cammoochture.wordpress.com/   Har nämligen hittat en bra blogg som har apps till min telifååån och då kan jag ju blogga lite varstans! Exempelvis på j...

Av Cammo - 21 november 2010 22:14


Min morsa har dåligt samvete för att hon inte bloggat på så länge. Det har inte jag, för jag har faktiskt massa andra viktiga saker för mig om dagarna tex:   * Åker runt med farsan på stans alla öppna förskolor och härjar runt.   *River i a...

Av Cammo - 21 november 2010 17:31

...i och med min nya mobil kan det ju faktiskt hända att det kommer fler inlägg här. Måste kolla upp om det finns ngn bloggsida som funkar bra i mobilen, denna funkar mindre bra. Någon som vet nån sida som funkar bra i mobilen? Dvs. har ett progr...

Av Cammo - 21 november 2010 13:31

Hoppsan, det var visst längesen det hände något här. Jag har mindre och mindre ork jobbet tär på krafterna. Mindre och mindre och mindre tid för lilla Ture. Tures protester när jag äntligen kommer hem om dagarna får mig att må dåligt. Hur kul är de...

Av Cammo - 23 oktober 2010 22:29


Jag har känt mig konstig en längre tid. Först blev mina ögon konstiga, det rann och sved i dom och det kändes som dom var ihopklistrade när jag hade sovit. I många dagar hade jag svårt att öppna ögonen innan det blev bättre. Det var full fart i...

Ovido - Quiz & Flashcards