Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Hektiskt

Av Cammo - 15 september 2009 18:16

  

En aniiing hektiskt har jag det för tillfället.

En viss liten Ture underhåller mig varenda minut om dygnet (nästan).

Han har sina skrikperioder exakt heeela kvällar, inget annat än bröstet hjälper. Igår ammade jag så att jag hade en vattenblåsa på bröstet. Aaaajjjj, vad ont.

På dagarna kan ahn bara sova i en rullande vagn, så fort vi kommer hem och vagnen blir still så vaknar han och självklart börjar han att skrika efter käk...

Jag går till och med på toa bärandes på Ture i famnen. Duscha är inte att tänka på förrän Anders kommer hem efter jobbet.

Nu kanske ni förstår varför det inte blir så mkt uppdateringar här på bloggen...

Ture är trots allt världens goaste lilla näpna unge, han är värd sömnbristen och all uppmärksamhet (fastän att jag längtar efter en halvtimmes "ledigt" emellanåt...)

 
 
Ingen bild

crud (Ulrika)

16 september 2009 08:55

Håll ut, det går över! De första två månaderna är kaos son kommer man ur det sakta men säkert. När de är fyra månader kan man tom försöka börja styra deras sömn. (Enligt min "enorma" erfarenhet...) Fast, du har säkert kompisar som haft småbarn och de kan nog ge en massa tips. Och vattenblåsor är inte kul. Det finns tusen knep, mitt är ( i alla fall om det blir sår) att smörja dig med bepanthen. Bästa salvan som finns på barnhyllan på apoteket. Det behöver inte torkas bort heller. Min dotter skrek också hela kvällarna men det blev uthärdligt när hon vid 2 månaders ålder började sova på nätterna (ja, hon vaknade för att äta men somnade om sen). När man är utsövd så pallar man otroligt mycket mer. Återigen, enligt min enorma erfarenhet var det som värst när dottern var mellan 2 och 6 veckor... Du borde vara mitt uppe i det nu.

 
Ingen bild

Cattiz

16 september 2009 12:45

Cammo,han kanske inte skriker för att han är hungrig,och är fallet så så kanske du borde testa med lite ersättning också,dels för att han ska bli mätt,dels för att du ska slippa få blåsor på boobsen,dels för att man ska inte behöva sitta o amma flera timmar i sträck och dels för att med flaska så kan Anders ta honom och mata så att du får lägga dig o vila eller ta dig en dusch i lugn o ro...Du vet,man ska inte lyssna på så mycket skit som folk babblar om,det där om att man är en sämre mamma för att man ger ersättning,för det är man INTE.../Cattiz..

 
Ingen bild

Cammo

16 september 2009 15:39

Tack för era lugnande ord! Känns skönt att veta att det går mot bättre tider! Jag är ju ändå lyckligt lottad som har en son som sover 5-8 timmar i sträck per natt! Hoppas det håller i sig!
Cattiz: Som jag har längtat efter denna ersättning, nu kan äntligen Anders mata lite också! Jag ska ju bara byta ut några mål, inte alla!

 
Ingen bild

crud (ulrika

17 september 2009 11:01

Cattiz har helt rätt! Jag hade gjort samma sak med facit på hand. Att amma och ha ont tjänar ingen på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cammo - 26 november 2010 22:43

Har inte bestämt mig för om jag ska flytta denna blogg ännu.   Jag testbloggar på: http://cammoochture.wordpress.com/   Har nämligen hittat en bra blogg som har apps till min telifååån och då kan jag ju blogga lite varstans! Exempelvis på j...

Av Cammo - 21 november 2010 22:14


Min morsa har dåligt samvete för att hon inte bloggat på så länge. Det har inte jag, för jag har faktiskt massa andra viktiga saker för mig om dagarna tex:   * Åker runt med farsan på stans alla öppna förskolor och härjar runt.   *River i a...

Av Cammo - 21 november 2010 17:31

...i och med min nya mobil kan det ju faktiskt hända att det kommer fler inlägg här. Måste kolla upp om det finns ngn bloggsida som funkar bra i mobilen, denna funkar mindre bra. Någon som vet nån sida som funkar bra i mobilen? Dvs. har ett progr...

Av Cammo - 21 november 2010 13:31

Hoppsan, det var visst längesen det hände något här. Jag har mindre och mindre ork jobbet tär på krafterna. Mindre och mindre och mindre tid för lilla Ture. Tures protester när jag äntligen kommer hem om dagarna får mig att må dåligt. Hur kul är de...

Av Cammo - 23 oktober 2010 22:29


Jag har känt mig konstig en längre tid. Först blev mina ögon konstiga, det rann och sved i dom och det kändes som dom var ihopklistrade när jag hade sovit. I många dagar hade jag svårt att öppna ögonen innan det blev bättre. Det var full fart i...

Ovido - Quiz & Flashcards