Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Hektiskt

Av Cammo - 24 september 2009 14:44

Jaha, och här var det längesen jag tittade in och skrev igen!

Livet är fortfarande mycket hektiskt.

Vår lille man är ständigt hungrig fast han får massor av ersättning.

300 gram hade han gått upp på en vecka igår när vi var till BVC! Nu kan man lugna ner sig över vikten iallafall, ersättningen verkar göra susen för vikten!

Jag har sammanlagt lagat mat två ggr sen vi kom hem från BB, resten av gångerna har det blivit utemat, så ni kan väl just föreställa er hur feta vi kommer att bli inom kort.

Så fort det blivit någon ordning på den lilles skrikande efter mat så lovar jag att skärpa till mig och laga mat lite oftare!


Allt är ju verkligen inte negativt heller, även fast det kanske låter så här på bloggen...

Fast det är hemskt jobbigt så är det värt allt det jobbiga!

Världens goaste lilla Ture har vi när han vissa stunder (en kvart eller så) faktiskt kan vara ganska lugn och ligga och titta lite!

Igår lade han av det första leendet, och guuud så söt han var!

Han har börjat lyssna och titta mer på oss när vi pratar med honom.

Det händer grejer rätt snabbt har jag märkt!

Han äääälskar att kissa så fort blöjan åker av. Han kissar på kläderna, skötbordet, och igår tom. i sin egen mun..Det fattas bara nu att morsan och farsan får sig en kissdusch...


Idag satt han en liten stund i babysittern och var riktigt nöjd. Babygymmet kan roa honom en liten stund också.

Bärselen passar inte herrn längre, det var kanske bara nyhetens behag. Får prova när han blivit lite större igen.


Så mycket mer har jag inte att berätta här på bloggen, jag är ju liksom mitt i den mest hektiska perioden nu.

Så småningom kanske jag får tid att göra annat också! Nåja, sporten hinner jag med skapligt, och IDOL!

Premiär för Brynäs ikväll, synd att det krockar med GIF-matchen och barnklädespartyt jag ska på ikväll..

Har jag tur hinner jag se nån period/halvlek.


 
 
Ingen bild

crud

24 september 2009 16:59

Hehe, sätt ett paket makaroner och en falukorv i händerna på din karl så kan han fixa middag... Mitt bästa tips till lunch är annars soppa, koka krönsaker och buljongtärning så länge man vill, mixa allt med en mixerstav, ät några varma mackor till. Har man frysta grönsaker i frysen tar det nog mindre en tio minuter i jobbtid att fixa lunchen.

 
Anna

Anna

25 september 2009 20:21

Jag har sagt det en gång förut och jag säger det igen...
prova bärsjal. Den är helt fantastisk! Barnen sitter bättre i den och den är skonsammare mot axlarna.
Under Noahs kolikperiod bodde han boktavligen i den. Den är bra på det sättet oxå att det blir som massage för deras små magar när dem sitter i den. Helt klart värt varenda krona!
Sköt om er! Massor med kramar Anna

http://novalii.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cammo - 26 november 2010 22:43

Har inte bestämt mig för om jag ska flytta denna blogg ännu.   Jag testbloggar på: http://cammoochture.wordpress.com/   Har nämligen hittat en bra blogg som har apps till min telifååån och då kan jag ju blogga lite varstans! Exempelvis på j...

Av Cammo - 21 november 2010 22:14


Min morsa har dåligt samvete för att hon inte bloggat på så länge. Det har inte jag, för jag har faktiskt massa andra viktiga saker för mig om dagarna tex:   * Åker runt med farsan på stans alla öppna förskolor och härjar runt.   *River i a...

Av Cammo - 21 november 2010 17:31

...i och med min nya mobil kan det ju faktiskt hända att det kommer fler inlägg här. Måste kolla upp om det finns ngn bloggsida som funkar bra i mobilen, denna funkar mindre bra. Någon som vet nån sida som funkar bra i mobilen? Dvs. har ett progr...

Av Cammo - 21 november 2010 13:31

Hoppsan, det var visst längesen det hände något här. Jag har mindre och mindre ork jobbet tär på krafterna. Mindre och mindre och mindre tid för lilla Ture. Tures protester när jag äntligen kommer hem om dagarna får mig att må dåligt. Hur kul är de...

Av Cammo - 23 oktober 2010 22:29


Jag har känt mig konstig en längre tid. Först blev mina ögon konstiga, det rann och sved i dom och det kändes som dom var ihopklistrade när jag hade sovit. I många dagar hade jag svårt att öppna ögonen innan det blev bättre. Det var full fart i...

Ovido - Quiz & Flashcards