Direktlänk till inlägg 19 november 2009

3 månaders vändning????

Av Cammo - 19 november 2009 18:19

...jag trodde att när förstoppningen väl hade släppt så skulle lilla gubben bli bra....men icke sa nicke.


Ture har plågats av magsmärtor i två veckor nu, han har skrikit konstant.


I morse när han startade skrikfesten kände jag bara: Näe nu får det vara nog, lillplutten måste ha hjälp, så här dåligt kan han inte få må.

Ringde BVC och som tur var hade de läkarmottagning idag och telefonsamtalet innan mig var ett återbud, perfekt!


Ture fick sig en fullständig läkarundersökning, inget verkade onormalt och magen var inte öm. Så länge han går upp i vikt och sover bra är det inget som är allvarligt, hans mage är helt enkelt inte utvecklad ännu.

Fick dock tips om att byta ersättning, nu provar vi NAN så får vi se om det blir bättre. Om det inte hjälper ska vi köpa komjölksfri ersättning på apoteket.

Hoppas hoppas vi slipper köpa den på apoteket för den var tydligen svindyr (och Ture är ju ett litet matvrak..)...


Det är så hemskt att se sitt barn ha så ont, och inte kan man hjälpa ett dugg heller. Sen blir man ju psykiskt trött själv också av att gå och vagga, vagga, vagga och höra det där hemska skriket hela dagar+att man mår dåligt av att se honom ha så ont...

Bra mör känner jag mig nu, räddningen är ju att Ture fortfarande sover hela nätter. Puh...


Folk säger att vid tre månader vänder det, jooo pyttsan för oss har det vänt till det sämre...

 
 
kentAA

kentAA

21 november 2009 20:21

små barn små bekymmer....

http://kentaa.hoforspoker.se

 
Ingen bild

reiman

22 november 2009 19:55

småbarnslivet! gött e det!

 
Ingen bild

Carita

22 november 2009 20:48

Om det inte hjälper med NAN så säg till på bvc att ni vill ha Nutramigen utskrivet (Apoteket) ... Det fick vi till Nora när hon var liten och den är mjölkfri... och billigare än vanlig modersmjölkersättning!! Hoppas lillkillen börjar må bättre snart!!!

 
Jessica

Jessica

23 november 2009 11:32

Kalle fick också Nutramigen och blev mycket bättre från sitt skrikande. Hoppas att det blir bättre. Kram

http://ekberga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cammo - 26 november 2010 22:43

Har inte bestämt mig för om jag ska flytta denna blogg ännu.   Jag testbloggar på: http://cammoochture.wordpress.com/   Har nämligen hittat en bra blogg som har apps till min telifååån och då kan jag ju blogga lite varstans! Exempelvis på j...

Av Cammo - 21 november 2010 22:14


Min morsa har dåligt samvete för att hon inte bloggat på så länge. Det har inte jag, för jag har faktiskt massa andra viktiga saker för mig om dagarna tex:   * Åker runt med farsan på stans alla öppna förskolor och härjar runt.   *River i a...

Av Cammo - 21 november 2010 17:31

...i och med min nya mobil kan det ju faktiskt hända att det kommer fler inlägg här. Måste kolla upp om det finns ngn bloggsida som funkar bra i mobilen, denna funkar mindre bra. Någon som vet nån sida som funkar bra i mobilen? Dvs. har ett progr...

Av Cammo - 21 november 2010 13:31

Hoppsan, det var visst längesen det hände något här. Jag har mindre och mindre ork jobbet tär på krafterna. Mindre och mindre och mindre tid för lilla Ture. Tures protester när jag äntligen kommer hem om dagarna får mig att må dåligt. Hur kul är de...

Av Cammo - 23 oktober 2010 22:29


Jag har känt mig konstig en längre tid. Först blev mina ögon konstiga, det rann och sved i dom och det kändes som dom var ihopklistrade när jag hade sovit. I många dagar hade jag svårt att öppna ögonen innan det blev bättre. Det var full fart i...

Ovido - Quiz & Flashcards