Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Konsten att hålla föredrag

Av Cammo - 9 mars 2010 21:19

Idag mina vänner ska jag lära er hur man fångar folks intresse och blickar.


Ett lämpligt ställe är exempelvis på BVC. Lämpliga människor att ha med är ungefär 10 st mammor med barn+en tant som står där framme och pratar heeeela tiden.

Till en början ligger man lågt, visar sig från sin allra bästa sida. Sitter fromt som ett lamm och pillar på sina egna leksaker.


Sakta men säkert börjar man att skruva på sig (ja, den där tråkiga tanten bara maler hela tiden ju), morsan börjar febrilt att försöka underhålla en...

Sen börjar man med att höja rösten några snäpp, observera att det är bra att ligga en aning lågt till en början för att sen sakteliga skuva upp volymen mer och mer.

Folks blickar börjar intresserat riktas mot en, känn av stjärnglansen en stund.

Morsan börjar febrilt försöka med hela leksakskompaniet hon har med sig i väskan, rata allt!

Efter en stund får man en majskrok i näven, käka den med elegans, dvs. se till att bli så kladdig som möjligt. Nu har du börjat fånga folks intresse, de vill bara ha mer av mig.

Öka ljudvolymen, släng huvudet bakåt.

Morsan plockar fram nappflaskan och man läggs i famnen för att få mat.

Se till att bara äta ngn minut, för att efter ngn minut ge publiken ett hjärtskärande vrål.

Nu har du publikens totala intresse, det är bara att spela ut hela registret.

Släng dig bakåt, böj ryggen i brygga, skrik som en vettvilling, helst så att du blir röd i ansiktet.

Framgången är total, sen seglar du ut ur rummet i din morsas famn innan alla andra.

Dig kommer dom aldrig att glömma, jag lovar! /Ture

  


 
 
Ingen bild

katarina och Thea

10 mars 2010 10:59

En kille med humör förstår jag ;)
Thea kan hon oxå,oftast när det blir ovana ställen och mycket okända ljud....Men det är väldigt sällan,måste jag tilllägga. Ja dom kan konsten att göra sin mamma alldeles svettig eller hur :) Men å andra sidan härligt att se att dom små har vilja :)

 
Ingen bild

Cammo

10 mars 2010 20:52

Jotack Katarina, vilja har han, och jag måste säga att de där skriken han har för sig händer alldeles för ofta när man minst av allt vill att han ska låta....

 
Ingen bild

Åsa

19 mars 2010 09:53

Haha va roligt skrivet! :-D

 
Ingen bild

crud

27 mars 2010 12:16

Gud vad jag skrattade när jag läste det här!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cammo - 26 november 2010 22:43

Har inte bestämt mig för om jag ska flytta denna blogg ännu.   Jag testbloggar på: http://cammoochture.wordpress.com/   Har nämligen hittat en bra blogg som har apps till min telifååån och då kan jag ju blogga lite varstans! Exempelvis på j...

Av Cammo - 21 november 2010 22:14


Min morsa har dåligt samvete för att hon inte bloggat på så länge. Det har inte jag, för jag har faktiskt massa andra viktiga saker för mig om dagarna tex:   * Åker runt med farsan på stans alla öppna förskolor och härjar runt.   *River i a...

Av Cammo - 21 november 2010 17:31

...i och med min nya mobil kan det ju faktiskt hända att det kommer fler inlägg här. Måste kolla upp om det finns ngn bloggsida som funkar bra i mobilen, denna funkar mindre bra. Någon som vet nån sida som funkar bra i mobilen? Dvs. har ett progr...

Av Cammo - 21 november 2010 13:31

Hoppsan, det var visst längesen det hände något här. Jag har mindre och mindre ork jobbet tär på krafterna. Mindre och mindre och mindre tid för lilla Ture. Tures protester när jag äntligen kommer hem om dagarna får mig att må dåligt. Hur kul är de...

Av Cammo - 23 oktober 2010 22:29


Jag har känt mig konstig en längre tid. Först blev mina ögon konstiga, det rann och sved i dom och det kändes som dom var ihopklistrade när jag hade sovit. I många dagar hade jag svårt att öppna ögonen innan det blev bättre. Det var full fart i...

Ovido - Quiz & Flashcards