Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Cammo - 31 oktober 2009 21:29

I somras när A:s kusinbarn på 7 år pratade om att hennes storasyster låg och rävsov på äkta hälsingemål, då förstod jag ingenting. Rävsova??? Vad sjutton är det?? Hade aldrig någonsin hört uttrycket.

Sjuåringen fick då förklara för mig att när man sover räv då låtsassover man..

Jaja, tänkte jag, det måste vara ett hälsingeuttryck.


För någon vecka sen läste jag Alex Schulmans blogg. Där skriver han om sin dotter Charlie när hon rävsover!


Är det bara jag som har missat uttrycket rävsova i alla år jag levt?


En som är mästare på att rävsova är även Ture. Man tror att han sover som en stock, men när han läggs i sin egen säng då tittar han upp med ett tjut!


  

Så här ser Ture ut när han rävsover...

Ovido - Quiz & Flashcards