Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Cammo - 15 maj 2010 22:16

...i mitt ansikte idag! Ryssvärmen slår till och jag får ett städ och fixa ryck!

Detta har blivit gjort idag:

  • Samtliga fönster har blivit putsade+altanfönstren och glasdörrarna på altanen. Till och med lilla rutan på ytterdörren har blivit putsad, hehehe!
  • Röjt i förrådet på altanen.
  • Vårstädat altanen, dvs torkat av varenda gnutta yta, dammsugit och skurat golvet med såpa och rotborste. Snacka om att jag slet med det där golvet!
  • Tvättat tre maskiner, hängt tvätt samt vikt färdigtorkad tvätt.
  • Varit på Rusta och Jula och köpt bla. skumgummiroller för kommande målning av hyllplan i Ture rum (före och efter bilder kommer att visas här på bloggen inom kort)
  • Vädrat täcken och kuddar, bytt sängkläder.
  • Delegerat jobb till A, så som dammsuga hela huset, olja trädäck och skura utemöblerna.
  • Plockat i och ur diskmaskin.
  • Mellan allt har jag tagit hand lite om Ture också, tex bytt bajsblöja, matat osv.
  • Fixat sallad, skurit kött, champinjoner och marinerat mm. A fick vara grillmästare.
  • Tömt sopor

Nu när jag skrivit färdigt kan jag nästan inte förstå hur jag hunnit med allt detta idag. Till saken hör att jag inte startade mitt arbete förrän ca 13:00 heller!

Skönt att allt är gjort.

Imorgon ska jag bara ligga i solstolen och jäsa...eller nähä, det blir väl regn såklart när Cammo har fixat fönster och planerat soldag...

Ovido - Quiz & Flashcards