Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Cammo - 25 maj 2010 20:25

Här kommer lite bilder från min jobbiga dag där jag hann stryka åtta sidor hyllplan, måla sängen och rolla hela väggen en gång. Nu är jag ganska slut och väntar på att A ska komma hem med min efterlängtade Päronsplit! Jag är till och med värd två eller tre stycken!

Ett hemskt missöde råkade jag ut för också...Kunde inte måla skarven vid Pettsonväggen för hand, det blev alldeles för krokigt. Jag tejpade lite lätt med maskeringstejp...det skulle jag inte ha gjort...Se nedan:


 

Hoppsan....Jag hittade tapet nere i källaren, hoppas jag kan skarva och limma lite. Jag ska göra ett försök iallafall...Vi får väl se hur det blir. Min kära Pettsontapet måste räddas! I värsta fall måste det väl tapetseras om...Fortsättning följer.

  

Den här väggen ser ju ljus och fräsch ut, men i verkligheten skiner det igenom aprikost...

  Fin ljus färg. Måste rollas minst en gång till, det aprikosa skiner fortfarande igenom.     

Pettsonförödelse...

Av Cammo - 25 maj 2010 12:34

Ture är hos farmor och farfar.

Jag har målarstuga i Tures rum. Det känns som om att jag orsakat ett fullständigt kaos, men det blir nog bra när det är klart!

Fyra hyllplan ska målas minst två ggr på varje sida (de var helt obehandlade från början)

Tures säng som han ärvt från kusin Lucas har målats en gång, hoppas det räcker, den var vit innan också...

Väggarna ska målas i vitt brutet mot grått.

De nuvarande väggarna är ljus aprikosa...nu ska den hemska färgen väck!

Min favorittapet blir kvar, Pettson och Findus.

Här är lite bilder från arbetets gång, kommer att uppdateras så småningom!

  Favorittapeten som är lite grönare än denna bild!           Den aprikosa färgen syns inte lika bra som i verkligheten!     


Ovido - Quiz & Flashcards