Alla inlägg under oktober 2008

Av Cammo - 24 oktober 2008 21:43

Mina betyg av Idoldeltagarna efter Abba omgången:


LouLou- Inte min favorit, men ikväll lyckades hon väl hyfsat iallafall...trots att hon hade mage att kalla kultiga Abba töntiga...Eeeeh???  4 av 10


Lars- En av mina favoriter som jag var så orolig för innan, hur skulle Lars med sin säregna stil klara av ett Abba tema??? Jooo , självklart, Lars fixade biffen med teater! Vem kunde tro att han hade såna talanger??? 7 av 10


Kevin- Killen som i mina ögon växt vecka efter vecka! Vilken härlig liten maltes han är, härlig röst, härliga moves och vilken härlig svenska ;)! 9 av 10


Robin E- RockRobin förvandlade Abbas Waterloo till rock! Det bästa han åstadkommit hittills i Idol! 8 av 10


Sepideh- Har bara dalat mer och mer för varje vecka som gått. Ikväll var det riktigt falskt, Sepideh hänger löst och får lämna Idol ikväll. 1 av 10


Alice- Har varit en av mina favoriter, hon växer för varje vecka, så också denna vecka. Alice levererar! 9 av 10


Robin B-Jag har aldrig gillat honom, han har inte det. Ikväll hänger han löst igen...och klarar sig på håret igen. 3 av 10


Johan-Han har inte tävlingens bästa röst, men han har tävlingens bästa stil och personlighet, man kan inte tycka illa om coola Johan! Jag trodde Abba skulle bli hans fall, men baske mig, han fixar att göra låten till sin egen! 7 av 10


Anna- Jag har hela tiden, till skillnad från alla andra haft lite svårt för denna donna...jag har det fortfarande, men ikväll var hon ändå ok...inte lika tråkig som vanligt. 5 av 10


Tv
Av Cammo - 22 oktober 2008 21:18

Norrköping lyckades inte besegra Ljunskile på hemmaplan idag, utan släppte en försmädlig poäng....inte bra för GIF:s del.

Nu är det en "MÅSTEMÅSTEMÅSTE" match på söndag mot Bajen.

Jag tror helt ärligt att GIF klarar att slå Bajen på Strömvallen på söndag, även fast Jonken hellre tror att tomten kommer ner från mars i en rosa helikopter än om det sker....

Man måste ju tro på sitt lag liksom, och på söndag tror jag stenhårt på GIF, that´s it.

Av Cammo - 22 oktober 2008 18:38

Vår "kära" vikarie som jag berättade om igår, har varit än värre idag än hon var igår, eller egentligen lika illa vid närmare eftertanke...

På sina två dagar har hon lyckats med följande (när ordinarie personal haft rast eller inte varit i närheten, tex när vi bytt blöjor eller sövt barn):


  • Lagt samtliga barns kläder på fel hyllor.
  • Lagt samtliga barns kläder på hyllorna blöta.
  • Fått de flesta barnen att vara rädd för henne.
  • Fått de flesta barnen att gråta.
  • Krossat ett glas.
  • Låtit barnen få dra fram precis varenda grej som finns i varenda bytta, dvs fixat totalt kaos. Barnen har inte heller behövt städa undan efter sig, utan kunnat gått vidare och dragit fram nästa grej.
  • Barnen har suttit på lekhallsgolvet och byggt pussel, dvs pusselbitar överallt i hela lekhallen+sönderbitna/sugna bitar (de minsta gillar ju att stoppa saker i munnen) Dessutom har dom fått tagit fram pärlor mm till lekhallsgolvet.
  • Inte kunnat ta egna initiativ, utan dragit saker ur händerna på en när man gått förbi, exempelvis fruktskål, eller barn...
  • Inte förstått instruktioner tex när jag satt och tröstade ett barn som ramlat från en stol, samtidigt vaknar ett barn i sovrummet, man hör ju tydligt gråtet i barnvakten, jag ber henne hämta R som vaknat. Tillbaka kommer hon med alla R:s ytterkläder....Jippie....-Näe, du skulle gå till sovrummet och hämta R som har vaknat (sagt med en övertydlig stämma)

Ja, detta var ju bara en liten del av allt hon INTE gjort dessa dagar, känns som om att jag och M fått jobbat ihjäl oss. Det hade varit bättre utan vikarie denna gång...

Ärad vare gud i höjden att S är frisk och kommer imorrn, en dag till med den där människan hade jag inte pallat...


Av Cammo - 21 oktober 2008 20:34

Denna dag har varit en jobbig dag, varför blir det alltid så mkt jobbigare när man har vikarie???

Ja det ska väl tilläggas att det beror på vilken vikarie man har, har man en bra vikarie som känner barnen är det inte så farligt, men när man har en mindre bra vikarie som inte känner barnen...ja då är det kört...

Behöver väl knappt tillägga att dagen har varit superjobbig.

Dessutom är jag inne på schemats jobbigaste vecka också (7:30 varje dag, alla mål är man med på hela veckan...) Tur att den veckan bara infaller en gång var sjätte vecka.

Somnade av när jag kom hem och vaknade inte förrän åtta, hade bett A att väcka mig sju, men det hade han visst missat och väckte mig åtta istället.

Nu kommer jag väl inte kunna somna alls ikväll...

Undrar om jag ska lägga mig ner med GW Persson och ta det lite lugnt nu då? Har jag tur kanske jag blir trött igen...

"BARA" 8,5 månad kvar till nästa sommarsemester...

Av Cammo - 20 oktober 2008 21:20

Nu kan jag pusta ut tillfälligt...

Gif lyckades med nöd och näppe vinna "måstematchen" mot GIF Sundsvall idag, och GIF ligger nu över det där försmädliga kvalstrecket...

 Nu är alla resterande matcher "måstematcher" enligt mig...Dom går inte säkra bara för att dom vann denna match.

Av Cammo - 19 oktober 2008 20:51

En till film har avverkats ikväll...

Jag var sugen på en komedi, och valde "Lars and the real girl"

Lars en lite kufisk man beställer en docka från internet som han inleder ett seriöst förhållande med, folk runt omkring honom spelar med och tar med sig dockan på olika saker...

Sämre, segare och mer o-rolig film får man leta efter, en riktig kalkonrulle...

Jag ger den 0 av 5


Av Cammo - 19 oktober 2008 15:46

Idag har vi legat på sofflocket och glott på film, en typisk söndag.

Filmen vi såg var Taken, en kidnappningsfilm.

Två tjejer blir kidnappade av albaner som ägnar sig åt trafficking, fadern till den ena tjejen beger sig ut för att finna sin dotter.

Fadern är en riktig tuffing som dödar och fixar det mesta som kommer i hans väg...

En sevärd film som jag ger 3,5 av 5


Av Cammo - 19 oktober 2008 02:03

Sara och Mickes vän David sänder radio, alldels nyss har jag fått min önskning spelad i självaste P3 och P4!

Min första önskning "My hometown" med Wannadies och tillhörande hälsning lyckades jag missa pga att jag hade fel sändning på, på internet eller nåt sånt...Vet ej vad som hände????

Jag lyckades dock fixa till så jag fick fram rätt sändning och tvingade David att spela "Someone new" med Eskobar också.... Tacktack David, du gjorde natten guldkantad! Jag satt här i min ensamhet och log för mig själv och upplevde gamla minnen...Tänk vad glad man kan bli av en låt....! Nu kan jag sova skönt!

Ps. För er som fortfarande är vakna kan ju alltid sätta på radion och lyssna på "Vaken"

Ovido - Quiz & Flashcards