Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Stackars lilla pyre.

Av Cammo - 3 maj 2010 18:06

I lördags kväll slog febern till på Ture.

De bara sttg och steg, när den var på 40 grader trots alvedon i kroppen blev vi så oroliga så vi ringde sjukvårdsrådgivningen.

Under tiden jag pratade med rådgivn. började Ture att kastspy också...

Rådet vi fick var att ge honom alvedon och ipren tillsammans, hålla honom sval, vätskeersättning osv.

På söndag eftermiddag steg febern ytterligare.

Då var vi så oroliga så då ringde jag 1177 igen och fick svaret: Vi har tyvärr för många som ringer till oss, försök senare...

Men hallå, ska dom inte ha bemannat så att man kan få tag i dom snabbt????

När jag väl kom fram var det 22 minuters väntetid.

Vi fick en tid på Södertulls familjeläkarjour.

Förhöjd sänka (men inte tillräckligt för att visa på en infektion) var väl det enda det besöket utmynnade i, de oroliga föräldrarna fick åka hem lika okloka som innan.

Idag (måndag eftermiddag) hade han fortsatt hög feber och jag märkte att när man tryckte honom på örat skrek han.

Jag ringde hälsocentralen och fick en tid direkt.

Det visade sig att lilla pyret hade öroninflammation.

Skönt att veta vad felet var, för dessa dagar har nog varit bland de värsta i mitt liv...

Nu blir det penicillin i 5 dagar framöver, hoppas att penicillinet tar snabbt så febern sjunker! Det blev en dos idag, och sedan blir det tre doser per dag!

 
 
Ingen bild

Camilla S

3 maj 2010 20:04

Stackars liten!! Hoppas han snart kryar på sig. KRAM!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cammo - 26 november 2010 22:43

Har inte bestämt mig för om jag ska flytta denna blogg ännu.   Jag testbloggar på: http://cammoochture.wordpress.com/   Har nämligen hittat en bra blogg som har apps till min telifååån och då kan jag ju blogga lite varstans! Exempelvis på j...

Av Cammo - 21 november 2010 22:14


Min morsa har dåligt samvete för att hon inte bloggat på så länge. Det har inte jag, för jag har faktiskt massa andra viktiga saker för mig om dagarna tex:   * Åker runt med farsan på stans alla öppna förskolor och härjar runt.   *River i a...

Av Cammo - 21 november 2010 17:31

...i och med min nya mobil kan det ju faktiskt hända att det kommer fler inlägg här. Måste kolla upp om det finns ngn bloggsida som funkar bra i mobilen, denna funkar mindre bra. Någon som vet nån sida som funkar bra i mobilen? Dvs. har ett progr...

Av Cammo - 21 november 2010 13:31

Hoppsan, det var visst längesen det hände något här. Jag har mindre och mindre ork jobbet tär på krafterna. Mindre och mindre och mindre tid för lilla Ture. Tures protester när jag äntligen kommer hem om dagarna får mig att må dåligt. Hur kul är de...

Av Cammo - 23 oktober 2010 22:29


Jag har känt mig konstig en längre tid. Först blev mina ögon konstiga, det rann och sved i dom och det kändes som dom var ihopklistrade när jag hade sovit. I många dagar hade jag svårt att öppna ögonen innan det blev bättre. Det var full fart i...

Ovido - Quiz & Flashcards