Alla inlägg under augusti 2008

Av Cammo - 17 augusti 2008 20:38

Då har jag äntligen sett den...filmen jag tänkt se så länge, filmen alla pratat om, filmen som fått så bra betyg överallt jag vänt mig....

Into the wild...

Filmen lämnar nog ingen oberörd, men frågan är ju, var den verkligen så bra som alla sagt???

Själv måste jag erkänna att jag tyckte den var något seg och djup...jag hade så gärna velat tala om här att jag äntligen tycker som alla andra...men icke sa nicke, jag kan tyvärr inte göra det den här gången heller...

Jag ger den 3,5 av 5...


Av Cammo - 15 augusti 2008 15:12

I helgen får ni räkna med min frånvaro, efter jobbet idag drar vi till stugan för att sova ut rejält...och förhoppningsvis lapa lite sol...

Efter helgen kommer jag nog tillbaka med mina omtyckta filmtips!


Av Cammo - 14 augusti 2008 22:30

Nu har jag då sett "What happens in Vegas", en urtypisk romantisk komedi, lite sådär så att man sitter på halster och bara väntar på att det ska bli "love", förutsägbart som vanligt, och en liten tår fäller jag ju alltid över det lyckliga slutet, men ack vad jag gillar dessa filmer! Jag ger den 3,5 av 5.


Av Cammo - 14 augusti 2008 20:13

Nu ska gräsänkan krypa ner under täcket i soffan och kolla på "tjejfilm" (som A kallar dom romantiska komedierna) "What happens in Vegas" står på menyn...

Kan hända så kan ni få ett filmbetyg här senare....jag tror att Peter väntar med spänning på ett nytt sådant nu....

Av Cammo - 14 augusti 2008 18:23

En bloggare som behöver hjälp, kika in och ge honom tips!

Reiman

Av Cammo - 14 augusti 2008 18:00

Jag och A delar ju liksom lika på bilen, det är oftast den som börjar först på morgonen som har den stora äran att få åka bil till jobbet (eller den som behöver bilen efter jobbet).

Idag var det min tur att cykla...Precis när jag skulle till att cykla iväg så börja det att spöregna, och då menar jag verkligen spöregna....

Var bara att bita i det sura äpplet och kajka iväg på cykeln, tänkandes: Typiskt min otur, varför just idag när jag ska cykla???

När jag kom fram till jobbet på min cykelhade självklart regnet lugnat sig och övergått till pyttelite duggregn...


När jag skulle hem igen då händer samma sak....maximal otur...

Precis när jag hade låst dörrarna på förskolan, så börjar det komma lite stänk, och när jag stod och skulle låsa upp cykeln då var det liksom inte stänk längre, då var det spöregn...igen...och när jag nästan var hemma då hade självklart regnet slutat....


Vädergudarna har inte tyckt om mig idag....

Av Cammo - 13 augusti 2008 19:24

...Är det ingen som sett min lilla omröstning till vänster här intill!???

Rösta vettja....


Rättelse: Till höger här intill...jag är höger och vänster blind, när jag övningskörde, så körde jag alltid åt motsatt håll än vad körskollärar-Kent sa...Vissa gånger var han inte glad över det alls...ni som övn.kört med Kent vet ju hur han är....

Av Cammo - 13 augusti 2008 19:17

Ikväll har jag varit så aktiv...

  • Lagat mat (visserligen bara falukorv och makaroner...men ändå)
  • Klippt gräsmattan
  • Trimmat gräsmattan
  • Krattat bort allt gräs
  • Bundit upp blommor i rabatten
  • Vattnat lite blommor
  • Klippt ner vissna blommor
  • Rensat ogräs
  • Kört en diskmaskin
  • Rivit ur samtliga sängkläder
  • Tvättat

Det är nästan så att jag tycker att jag är värd en ganska stor belöning (typ chokladkaka, godispåse...), men pga penningabrist så får jag vara utan....

Skit...


Ovido - Quiz & Flashcards