Alla inlägg den 23 juni 2008

Av Cammo - 23 juni 2008 21:18

Oj, jag kom på att det var ju längesen jag skrev här så för dom som det finns intresse för kan jag ju göra en kort resumé av midsommarhelgen...

Midsommarafton:

Vi åkte till Axmar redan vid 9:00 för att vara med på Midsommarloppet, ett motionslopp på 8 km...över 300 startande var det och jag kan ju bara meddela att min kondition INTE var som den skulle efter 2 veckor i soffan framför tv:n (EM). Jag tänkte smart och lade upp loppet på det viset att jag mkt slugt gick uppför alla uppförsbackar...resten försökte jag jogga så gott det gick...kan inte påstå att tiden var nån topptid, men jag tyckte jag var duktig ändå. Jag har aldrig nånsin rört mig så mkt en midsommarafton.

Direkt efter loppet tog vi ett dopp i det 11 gradiga härliga vattnet (not)..

Sen fick jag mig en kall öl i solen...Den ölen tog bra kan jag säga...bara frukost i magen, 8 km i benen och varm sol...

När korvgrillningen kom igång återställdes balansen och fler öl kunde intagas...

Vi spelade kubbmatch, killarna mot tjejerna, 2 tjejer mot 3 killar.

Killarna tyckte att det nog skulle bli ojämna lag, men då tände jag till och hävdade att vi minsann absolut skulle vara i vårt tjejlag och slå dom...

Mycket riktigt, första matchen vinst till tjejerna, andra matchen vinst till tjejerna...Killarna blev mer å mer frustrerade och A kom på att det var först till 3 vunna matcher som gällde...

Vi lät dom vinna en match så dom utjämnade till 2-1, då hade dom fått segerkänningar, men vi detoniserade dom skarpt och snabbt i den fjärde matchen, 3-1 till tjejerna!!! Kort kommer inom kort, som jag alltid skriver, men jag lovar jag ska lägga upp imorgon!

Kvällen fortsatte med sill och snaps, grillning, efterrätt, öl och vin och mer snapsdrickande, boule, nattbad osv...

En riktigt lyckad midsommarafton med andra ord!


Midsommardagen:

Vaknade med en lätt huvudvärk, tittade ut och såg att det var kanonväder. Det var bara att knalla ut och lägga sig i solen, och ta ett uppfriskande dopp i det 11 gradiga vattnet...buuurrrrrr....

Hela dagen låg vi och slöade i solen innan vi styrde vår kos hem till katterna...

På kvällen blev det fotboll, och jag tänkte mer än 3 ggr, det kunde varit Sverige som mötte Holland...Surt sa räven. Ryssarna skrällde rejält och nu hoppas jag att ryssarna vinner hela skiten, dom är ju skitbra! Sverige fick  min upprättelse efter ryssarnas Hollandvinst, så dåliga var faktiskt inte Sverige, det var ryssarna som var för bra!


Söndag:

Solen sken och vi åkte iväg med Henrik och badade å solade. Från början var det meningen att vi skulle till Harnäs eller Brämmern, men på väg i bilen kom H på: -Nämen, morsan har ju en stugjävel vid Bodaån...!!!

Jaha, det visste inte vi, så självklart åkte vi dit och jäste på bryggan innan alla moln kom och skymde GoErik.

Sen skjutsade vi hem H som skulle plugga inför teoriprovet (som han för övrigt klarade iddag!).

GRATTIS Henrik, nu får du skjutsa oss till badplatser hela sommaren!!!


Av Cammo - 23 juni 2008 21:13

Ingen EM-match ikväll...vad ställd man blir....Vad ska jag nu hitta på istället?

Jaaaa...det finns massor som inte blivit av under detta EM...praktexempel på detta är: Städning och motion...

Jag valde det första alternativet: MOTION...

Ut till Hemlingby for vi med bilen, och precis när vi kom fram då kom det världens störtskur med regn...Vi satt i bilen och väntade på att det skulle gå över, men det bara öste ner och det samlades vatten som tusan överallt, när det började mullra och blixtra också då fick vi ge upp...

Tror ni att jag slapp träna då? Nej, icke sa nicke, A drog med mig till gymmet istället, fick stå på löparbandet där istället...

Ovido - Quiz & Flashcards