Alla inlägg den 14 september 2008

Av Cammo - 14 september 2008 15:21

Idag blev jag väckt av ett telefonsamtal från chefen...

Det hade brunnit på mitt jobb inatt...

Någon hade hällt bensin över fasaden och fjuttat på..

Som tur var så blev vårt nya brandlarm färdiginstallerat i fredags...

När brandmännen var vid Vikingaskolan och släckte på ett påfjuttat förråd, fick dom larm att brandlarmet hade gått hos oss...som tur var så var dom ju nära, så branden hann inte sprida sig...bara fasaden blev bränd.

Det luktade tydligen lite brandrök på min avdelning, men det var ingen fara att vistas i lokalerna.

Området där det brann är avspärrat och imorgon kommer polisens tekniker och undersöker.

Men hallå, undersök inte så mycket, bege er ut och patrullera i Södra Bomhus om kvällar nätter istället, nu har det brunnit på 4 ställen bara denna helg...

Förra helgen brann det ju också på några ställen.

Hade inte vi haft det nya brandlarmet så hade vår förskola brunnit ner till grunden, vi hade ju bara vanliga brandvarnare som man har hemma, innan vi fick detta automatlarm som är kopplat direkt till brandkåren. Det blev räddningen denna gång.

Apropå brinna, mitt fläsk har fått brinna lite idag också. Vi tog oss till Hemlingby och knatade 6 km, efter 1,5 km var jag genomsvettig och flåsig...huuuu, all min kondition jag skaffade mig i våras är som bortblåst, inte bra...

Branden vid Vikingaskolan (A:s jobb):

Ovido - Quiz & Flashcards