Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Cammo - 3 juni 2009 21:17

Föreningen har ju satsat en massa pengar i det nya bredbandet.

Det hette så fint att det skulle bli 100 Mbit/s...men när det kom till kritan var det 100 Mbit att dela på 75 lägenheter jippie...

Tidigare har vi haft mindre hastighet, men man har kunnat "ta" bandbredd av andra, tex. folk som inte är ute på nätet osv...det funkade som smort och vi kom upp i hastigheter på 30 Mbit sek...

Nu idag när jag mätte efter det nya blivit installerat fick jag:

Skicka: 3.13 Mbit/s

Ta emot: 1.32 Mbit/s


Surt sa räven...

Av Cammo - 3 juni 2009 18:53

I ottan (05:10) när jag slog upp mina ögon uppptäckte jag till min fasa att det spöregnade...

Jag ville helst gräva mig längre under täcket.

Inte roligt att tillbringa en hel dag i Hemlingby i spöregn.

Jag masade mig upp ändå, plikttrogen som jag är.

Under tiden jag stod vid spegeln och donade slutade det regna, och sen har vi inte haft en regndroppe på hela dagen i Hemlingby....pppuh...(till och med så att solen kikat fram lite!)


Efter jobbet idag var vi på möte på försäkringskassan för att få info om föräldrapenning, det är ju en djungel. Dessutom har jag insett att vi kommer att bli fattiga som kyrkråttor...ersättningen är ju inte stor alls.

Svångremmen kommer att få dras åt här.

Inget mer springande på fotboll och hockeymatcher, inga pizzamåltider, inga restaurang/krogbesök osv...

Men en period av ens liv får man väl stå ut med dålig ekonomi...det kommer ju nåt gott istället!


Ovido - Quiz & Flashcards