Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Cammo - 11 februari 2010 21:31

Jag har alltid sagt att tvillingar måste vara bra att få, för då slipper man få fler barn sen, lika bra att ta två på en gång...

När jag fick Ture sa jag: -Åh, härreguuu tänk om man skulle ha haft två??? Hur beter man sig och hur orkar man? Jag tackade han däruppe för att jag bara hade fått en.


Idag fick jag praktisera som tvillingmorsa en stund.

Jag var barnvakt åt Milton från mammagruppen i ca 3 timmar.

Två små barn a´ cirka 5-6 månader stycket!

Allt gick som på räls, de var så snälla och låg på filten och sög på sina leksaker.

Jag drog av några sånger och vips blev Milton trött.

Milton somnade sött och en kvart efter var det Tures tur att somna.

Där satt jag som hade förberett mig på en svettig stund helt plötsligt utan barn, med datorn i knät...

I en hel timme var det dödstyst i huset, sen vaknade Ture, och en halvtimme därefter Milton.

Summa summarum hade jag varit barnvakt ca 1,5 timme vakentid...


Kanske inte är så tokigt med tvillingar ändå???


Hhaha, näe glöm det, tänk på att dessa barn var 5-6 månader....




Ovido - Quiz & Flashcards