Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Cammo - 25 februari 2010 14:29

Jag trodde i min enfald att alla i hela Sverige vet vad en snökluva är.

När jag flyttade till Gävle fick jag dock erfara att inte en enda Gävlebo vet vad ordet betyder. Är det inte konstigt??? Är det bara jag som säger det???


För er andra som inte heller vet vad ordet betyder, slog upp det på google och ordet existerar:


Snökluva
Större sammanhållen hård snömassa (gärna med tyngd i) som uppstått efter snöröjning.

Ex: Benjamin träffade Öjvind i ryggen med en redig snökluva så att Öjvind stöp i backen.

Av Cammo - 25 februari 2010 14:12

Mmmm, jag låg i mammas famn lagom trött och skulle äta sista målet inför natten. Allt var frid och fröjd, ända tills jag fick nappflaskan i mun och girigt tog de första tre klunkarna...

Friden bröts med världens vrål av mig, vad hade hänt med min ersättning???????????????????

Den var utspädd med nåt som smakade hästkäk eller liknande...(det kallas tydligen havrevälling)

Jag vrålade skrek och vred mig, och morsan fattade ingenting, hon trodde att jag hade mina sedvanliga magknip och började vagga mig på mage....hrmmmpfff...

Sen stoppade hon in flaskan igen och jag bara fortsatte skrika och protestera.

Då säger morsan: -Jag tror han är övertrött...

Sen blev jag lagd i sängen på hungrig mage, men lyckades somna ändå.

Efter tre timmars sovande blev hungern för stor, jag vaknade och fick nappflaskan i mun. Vad händer???? joooo, samma hästkäk igen...

Jag skrek om än ännu högre än förra gången för att pappskallarna skulle fatta.

Efter en stund kom farsan med en annan flaska, men då var jag redan så sur på morsan så jag vägrade ta emot nåt mer.

Farsan tog över och då vågade jag smaka lite, och mmmm allt var i sin ordning igen! Sen sov jag som en stock hela natten.

Mig lurar man inte så lätt!

Jag har hört morsan diskutera med farsan att ikväll ska hon visst blanda lite mindre välling och mer ersättning...

Känner jag minsta lilla smak av det där hästkäket då går jag i hungerstrejk!


Ovido - Quiz & Flashcards