Alla inlägg den 1 april 2010

Av Cammo - 1 april 2010 13:38

Nu ska jag lära er hur man håller sina föräldrar vakna på natten.

Här är mina knep:

Metod 1, Accelerering:

Börja långsamt "gnöla" lite, de kommer att tro att du bara vill ha nappen. När du fått nappen, låt dem invaggas i falska förhoppningar, dvs att du somnade om. Vänta en lagom lång stund (förslagsvis till dina föräldrar precis slumrat in), accelerera volymstyrkan på "gnölet".

Nappen sätts åter igen in i munnen, nu låter du inte dina föräldrar tro att du somnade. Nu sätter du på volymstyrka nr 3, dvs "gnölet" är utbytt av skriket.

När du skrikit en stund på styrka 3 kopplar du raskt på max volymen.

Skrik för allt du är värd.

Efter en stunds skrikande kommer antagligen nappflaskan.

Om du orkar efter att ätit upp innehållet, fortsätt skrika.

Oftast blir man ganska trött efter maten, jag brukar somna.

Men dom går inte säkra mina föräldrar om en halvtimme kör jag eventuellt samma metod igen.


Metod 2, Gallskriket:


Ladda en stund, hämta andan, ta djupa andetag och GALLSKRIK.

Det kommer garanterat få dina föräldrar att hoppa ur sängen. En gång såg jag faktiskt att min morsa tog snedsteg för att hon var så yrvaken.

Fortsätt gallskrika så länge du orkar/till nappflaskan kommer (vem kan tacka nej till käk?)


Morsan och farsans olika teorier om varför jag vaknar och skriker om nätterna:

Magont, tandsprickning, växtvärk, mardröm...


Vad tusan, kan man inte bara få vakna för skojs skull, måste det finnas en ursäkt för att jag vaknar om nätterna?


Nu har jag hållit mina föräldrar vakna två nätter på raken med ovanstående metoder. Morsan och farsan har redan hunnit med att tro att det är magen eller tänderna.

Undrar om jag ska få låta dem sova inatt eller om jag ska köra en gång i halvtimmen inatt också??

Vad tycker ni? /Ture


Ps. Moster Malin, det är himla roligt att du klarar av att behärska datorn så pass att du skriver kommentarer till mig också, jag är väldigt imponerad över dina kunskaper!

  

Ett foto på mig när jag till synes sover fridfullt i min resesäng, en kvart efter att detta kort togs utövade jag metod 1!!

Ovido - Quiz & Flashcards