Alla inlägg den 13 april 2010

Av Cammo - 13 april 2010 19:36

Idag begav vi oss till Hemlingby, min Vårruset-träning har startat idag!

Jag var orolig för hur det skulle gå att springa, jag kom  på att jag inte sprungit en meter sen Vårruset 2008, dvs snart två år sen!!!

Jag förberedde mig på det värsta.

Den enda slingan som var springbar var 2 km slingan. Jag satsade på ett varv till att börja med.

A roade Ture och jag startade min runda.

Till min förvåning gick det relativt lätt i början! Flåset hade jag, men benen var tunga. Kanske mina eviga barnvagnspromenader gjort susen ändå?

Efter ett varv var benen blytunga, men eftersom jag fortfarande inte var trött i övrigt började jag ett varv till. Jag tänkte att klarar jag en kilometer till så är jag nöjd.

När jag sprungit tre km, då tänkte jag: Näääe, jag ska baske mgi kunna skryta i bloggen om att jag sprungit fyra kilometer! Tänkt och gjort, jag släpade runt mina blyklumpar ett helt varv till!

Nu sitter jag här och skryter, och det gör jag med gott samvete!

Jag är ju hur bra som helst! Jag har aldrig orkat fyra kilometer någon gång i mitt liv på årets första joggingrunda.

Får jag bara fart på blyklumparna så kommer jag kanske att vara i mitt livs form på Vårruset om en månad!

Så här kommer jag se ut då:

  

Av Cammo - 13 april 2010 11:26

På eftermiddagen igår var jag irriterad och arg. Jag hade ont i käften som tusan, men tror ni nån fattade det???

Nejnejnej, morsan hon kämpade med att försöka få mig att sova, jag bara skrek och skrek.

Ingen aptit hade jag heller och bajsade löst gjorde jag, ändå fattar de ingenting.

Jag försökte visa på alla sätt att jag faktiskt hade skitont.

Jag var irriterad, argsint och skrikig hela eftermiddagen och kvällen igår. Matvägrade nästan också för att de skulle förstå.

Inte förrän en timme innan läggdags ramlade polletten ner hos morsan.

Då blev det helt plötsligt jättesynd om mig, jag fick min kalla bitring och de fjäskade som bara den för mig.

När jag skulle lägga mig stoppade morsan upp en sån där tablett i rumpan på mig, sen sov jag sött hela natten.

Tänk om min segtänkta föräldrar hade kunnat fatta galoppen lite tidigare, då hade jag nog sluppit gå igenom denna hemska dag. /Ture

Ovido - Quiz & Flashcards