Alla inlägg under juni 2009

Av Cammo - 16 juni 2009 11:25

Idag var jag till dokorn för att få min sjukskrivning för idag, hade ju tänkt jobba imorgon.

Nu blir det inte så eftersom doktorn tyckte att jag skulle vara hemma veckan ut...

Sänkan hade blivit så hög, så på torsdag ska jag tillbaks för ett nytt prov för säkerhets skull...

Jag känner mig piggare, men tydligen inte sänkan då...

Känns onödigt att ta några risker i och med graviditeten nu också, så jag får väl stanna hemma och tråka några dagar till då...

Inte kul...tänk om jag kunde få åka och leta efter min postlåda nån gång...

Av Cammo - 15 juni 2009 14:28

Usch för att vara sjuk...Det blir ju bara struligt...


Jag gick hem en timme tidigare i tisdags förra veckan, var sjukskriven ons, tor och fre. Sen fick jag ju feber i lördags som bekant, så nu blir jag tvungen att vara hemma mån och tis också.

Min fråga var då, from när behöver jag ett sjukintyg från läkare? Tis eller ons?

Chefen sa from onsd, behöver du sjukintyg. Mina jobbarkompisar trodde hon hade fel och att jag behöver ett intyg from tisd.

Hälsocentralen vidarebefordrade mig till försäkringskassan, och på försäkringskassan hamnade jag i en telefonkö med 120 st samtal före mig...Kulkul...

Hursomhelst så visade det sig att chefen hade fel (borde inte en chef hålla koll på såna där saker???)

Från och med imorgon behöver jag ett sjukintyg från doktor, då måste jag alltså strula iväg till doktorn för att få sjukintyg för troligtvis bara en dag. Imorgon kan det ju hända att jag är relativt pigg också, jag är ju feberfri och på bättringsvägen redan idag, men jag måste emellanåt lägga mig och vila pga svettningar...känns inte som om att det är läge för att gå ut redan idag precis...

Kommer då en doktor skriva ut ett sjukintyg på en relativt pigg människa? Gör han det inte går jag ju miste om en hel massa pengar...(det har jag ju redan gjort i och med sjukskrivningen)

Sen känns det ju som om att jag tar en massa onödig tid från massa sjuka människor som behöver vård. Jag behöver ju liksom ingen vård, jag behöver troligtvis bara en vilodag till...Sjukt system vi har.

Av Cammo - 15 juni 2009 11:49

Just nu är jag i valet och kvalet...

Ska jag jobba eller inte imorgon? 

Måste ringa snart med besked...

Än känner jag mig inte helt tiptop...dock feberfri, men jag har huvudvärken kvar och lite eftersvettningar...

Det finns ett ltiet krux med det hela, ska jag vara hemma imorgon också kanske jag behöver ett läkarintyg eftersom jag var hemma förra veckan också...Vilken läkare vill skriva ett sjukintyg när jag börjat tillfriskna???


Av Cammo - 14 juni 2009 16:41

Vi är i akut behov av en ny postlåda. Idag när jag skulle hämta in tidningen så var den totalt dyngsur, det har börjat regna in i den nu också...

En gammal trälåda som håller på att ruttna. Har länge länge länge tänkt byta ut den, men det finns ett krux med det hela...

Jag har liksom spanat in en brevlåda som jag absolut vill ha, men det är bara så att jag letat i ta mig tusan alla affärer men den finns inte...

Någon annan brevlåda kan jag inte tänka mig, så är det bara, JAG SKA HA DENNA BREVLÅDA:



Frågan är nu bara, hur ska jag hitta den? Har surfat på nätet lite, och tydligen är det Bruka design som gör dom, men dom har ingen webshop, så nu måste jag hitta en återförsäljare...Ska tydligen finnas på Smaksak i Valbo, så fort febern är villig att lämna min kropp är det jag som gasar till Valbo och hoppas på att den finns...

Ngn som vet om den finns någon annanstans att köpa???? På nätet eller i affär?

Av Cammo - 13 juni 2009 11:59

Jag har "fått" en alldeles ny kompis!

En finfin digital systemkamera som jag försöker förstå mig på....

Den blev min på en minut bara ungefär...

Här kommer historien om hur jag mötte min kompis:

Igår kväll var vi hembjudna till L och T på grillat.

När vi kom dit berättade T om alla saker han hade budat hem billigt från Budsson, det var allt från tvapparater till tvspel, datorer odyl.

Sen berättade han att det mesta hade han sålt, nu har jag bara två laptops, en digital systemkamera och en 52 tums platt-tv kvar att sälja.

-Va, en digital systemkamera???? Den vill jag köpa, sa jag direkt.

Sagt och gjort nu är jag en stolt ägare till en Nikon D60 i oöppnad förpackning för bara 2500 kr! Som hittat ju!

Nu ska jag bara köpa en tjusig väska till den och ett minneskort...

...och få instruktioner av Sara om dess funktioner som jag inte riktigt förstått mig på än...

Här är min skatt:



Av Cammo - 12 juni 2009 10:45

Jag minns inte när jag sist tittade på en film, det har ju liksom inte varit någon idé för att jag bara somnar...

Igår såg vi iallafall "Vi hade iallafall tur med vädret igen"

Den var ju inte lika rolig som originalet, och smålöjlig några ggr (tex när de är på Kolmården och barnbarnet slår ner Lille Skutt med karateslag och sparkar eller när barnbarnets kille pissar megalånga strålar)

Hursomhelst så roade den skapligt i 1,5 timme iallafall.

Jag ger betyget -3 av 5


Av Cammo - 11 juni 2009 12:33

Nu är doktorsbesöket avklarat och det var inga större bakteriehärder i mig, tack och lov.

Fick kuckelimuckmedicin (hostmedicin) utskriven på recept, så nu ska här kureras!

Jag ska även ta en tupplur, känner mig seg efter att ha varit vaken sen 4:57

Av Cammo - 11 juni 2009 09:28

Imorse kl 4:57 vaknade jag och fick världens hostattack. Då bestämde jag mig för att ringa farbror doktorn så fort dom öppnade.

Låg och vände, vred och hostade till åtta, sen ringde jag och bokade en tid (11:10).

Nu får farbror doktor kolla om det finns några bakterier och ge mig nån slags medikament mot hostan.

Uppdaterar senare hur besöket gick!


Ovido - Quiz & Flashcards