Alla inlägg den 12 april 2009

Av Cammo - 12 april 2009 16:59

Vem hade innan anat att GIF skulle fixa att bryta Bajens segersvit hemma på Söderstadion i premiärmatcher????

Så himla skönt med en vinst, dessutom borta, nu är GIF med!

Kanske man skulle ha tippat GIF som trea i allsvenskan istället för Bajen???

Av Cammo - 12 april 2009 12:03

Igår blev det en riktigt lång och rolig lördag bland nära och kära i Hofors.


Vi åkte halv 11 från Gävle, och styrde oss direkt hem till mamma och pappa. Väl där blev det lite solning, när jag satt där i solstolen fick jag syn på Lina och Tittut gå förbi ute på gatan, så jag ropade och fick ett litet snack med dom också, det var ju så längesen.

Sen kom påskkärringarna Wille och Lucas och då blev det full fart hemma! Hela familjen var samlad och vi glufsade i oss en hel del massa påskmat, men det bästa av allt var efterrätten, färska jordgubbar och grädde!!! Mums!!!


Sen hade Åsa presentutdelning eftersom hon hade varit i New York. Jag fick en fin röd och svartrutig kinasjalsstuk, en Victorias secret duschkräm och en grå top med rosa tryck på. Anders fick en äkta New YorkRangers puck, den officiella matchpucken de använder, hon hade ju nämligen sån tur så att dom fick beskåda Rangers-Montreal matchen....jag är inget avis alls....nääääe...


Vi gassade ute i solen en stund till, sen åkte jag och A till Peter, för att lämna en "liten" vinst. När vi kommer in där möts vi självklart av två överlyckliga ölpimplande blåvita fans i soffan framför tv:n (det var ju United match då) Sen fick vi höra om det där spektakulära fyrverkeriet som de uttryckte sig...Ja, målfyrverkeri alltså....6-0 för Blåvitt mot DIF...

Peter tog fram sin mobil och där fick vi se alla IFK:s mål i repris...och nog var det fina mål alltid, kunde ju inte låta bli att tänka: Tänk om GIF kunde pytsa in ungefär hälften av de där 6 målen mot Bajen idag...


Efter Peterturen var det dags för att åka och hälsa på Caisa och Anders. Dom befann sig hos Caisas mor och far på Borgvägen (ja jag och Caisa är ju släkt och barndomskompisar, så det var ju inga konstigheter med att vi våldgästade dom hemma där)


Jag ahde ju beräknat att jag alla ggr skulle vara hemma till Robinson med god marginal, men se ni det var vi på långa vägar inte, kl 22:10 öppnade vi dörren här hemma i Lillhagen, då var vi rejält trött efter en hektisk dag!

Ovido - Quiz & Flashcards