Alla inlägg den 19 april 2009

Av Cammo - 19 april 2009 22:34

Idag tog vi oss till återvinningen med massa skrot...skönt att bli av med den gamla dammsugaren, en trasig snöskyffel och en massa annat skit.

Vid 15 var det dags för match på Strömvallen i blåsvädret. Jag hade klätt mig i tjocktröja, dunjacka och vinterstövlar.

Ett tag trodde jag att jag skulle svettas ihjäl, men efter en stunds stående märkte jag att det faktiskt blåste lite kallt, så jag var rätt lagomt klädd, kunde visserligen ha skippat tjocktröjan och vinterstövlarna och satt på mig långfillingar istället.

När matchen var slut (trodde jag) stod jag nöjd och dan efter att fått in resultatet 1-1, X i Giftipset, men med enbart 5 sek kvar får Elfsborg en frispark som den där äckliga Anders Svensson naturligtvis sköt rätt in i mål...Snöpligt värre...

För er som såg matchen på tv, såg ni oss??? Dom zoomade in A när han i vanlig ordning snackade i telefon, jag hann se både A:s kusin och mig på storbildsskärmen också....

På A:s kusins mobil rasade det in en 3-4 sms efter den där inzoomningen!

Själv fick jag bara ett...

Efter matchen var vi på kalas hos A:s kusin, det bjöds på världens godaste gräddtårta bland annat!

Nu har jag spelat pokerturnering, men det gick inget vidare...kom sjua...missade finalbordet med en hårsmån...men men hade jag kommit dit hade jag ändå haft en för liten stack för att klara de höga blindsen...

Ovido - Quiz & Flashcards