Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Cammo - 8 januari 2010 20:14

Den här bloggen är ju till för att vara ärlig på, därför kommer jag att skriva om varje snedsteg i fel riktning jag råkar ta också. Jag får skämmas för mina handlingar lite.


Idag åt jag frukost och lunch enligt gårdagens matsedel.

Vi var ut en sväng på stan och inhandlade lite diverse småsaker till Ture (typ strumpbyxor, strumpor, enfärgad body...)

Så råkade vi gå förbi Nians matplace, tänkte beställa en sallad, men suget blev för stort. Jag var bara tvungen att beställa sprödbakad rödspätta med räksås och potatis...

Nåja, själva fisken i sig var nog inte så onyttig, men paneringen var nog det, för att inte tala om såsen.

Jag intalade mig själv att jag firade att jag lyckades hålla mig så strikt igår.


Efter maten gick vi till Hemmakväll för att hyra film.

Vi vill ju ha Bluerayfilm nu, så då måste det hyras!

När vi kom till kassan stod det en hel låda med såna där jättestora julskumtomtar på disken, och på lådan stod det: Varsågod och ta (på egen risk)

Självklart nappade jag åt mig en sån där tomte innan jag ens hunnit tänka och tog en betta.

Då säger A förvånat: Nämen, skulle inte du dra ner på godis?

Nämen hoppsan, det glömde jag ju visst bort, gratis är gott.

Det blev bara en betta, A fick resterande skumtomte.

Jag kallar det olycksfall i arbetet, det är ju faktiskt så att min hjärna inte ställt om sig ordentligt ännu.

När vi kom hem startade jag mitt soppkok, riktigt gott blev det, och jag drack faktiskt Pepsi Max istället för Coca Cola som A sörplade i sig.


Dagens motion: Massa steg på shoppingturen...Ehhhrmm...



Av Cammo - 8 januari 2010 11:04

Detta möter mig i skafferiet i morse....



 


...men ni vet jag har ju sån karaktär så jag låter bli... 

Ovido - Quiz & Flashcards