Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Cammo - 4 maj 2009 14:08

Idag när jag kom hem från jobbet möttes jag av en hemsk syn...

Kompostpåsen jag lämnade på bron i morse pga att den luktade illa var totalt utspridd över hela bron...

Det var typ krossade tomater och annat smått och gott över hela bron.

Det blev en djup suck, räkna till tio och ta sig samman, in för att hämta en ny kompostpåse för att dumpa skiten i på bron. När jag är där inne under diskbänken så ser jag att jag har fler sopor att gå iväg med till sophuset. Knyter ihop påsen med hushållssopor och sedan lyfter jag ut kompostpåsen, och vips, pang och brak så lossnade botten i kompostpåsen...

Då hade jag liksom bara lust att lägga mig ner på golvet och skrika och banka i golvet som en unge, men ni vet vuxen som man är så tog man sig ju samman och svor lite för sig själv istället.

Förödelsen i köket var än värre än på bron, typ 7 kg klibbigt jasminris, krossade tomater och dylikt över matta, golv och lister....

Började med att fixa förödelsen på bron, och efter att jag plockat upp allt skit fick jag hälla massor av kannor vatten över bron, den var ju liksom tomatröd och grann.

Sen in och plocka bort mattan i köket, slänga in i tvättmaskin och dammsuga golvet och torka av lister och dörrar....

Aaaldrig mer vill jag vara med om detta.....

Tyvärr blev jag så matt och överväldigad av förödelsen så något kort kom jag inte ens mig för att fota...men jag ringde iallafall till A för att beklaga mig och sa: -Synd att det inte var du som kom hem först....hehehe...

Ovido - Quiz & Flashcards