Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Cammo - 16 maj 2009 15:50

Eftersom jag vaknade vid 7:30 (fast jag gick och lade mig 02:30 inatt) och inte kunde somna om, såtog jag tag i vårt dammfriska hem...

Dammråttorna var tvungen att bekämpas.

Plockade, fejade och dammsög hela huset...

Skönt att ha fått det gjort, men tyvärr dröjer det väl 2 dagar så ser det lika ut igen...Katterna tappar sjukt med hår just nu.


Sen planterade jag några höstflox i rabatten som bara stått och väntat på att få komma ner i jorden.


Passade på att plantera Margueriterna jag köpte häromdagen också.


Satte igång vattnet ute på altan, och till min bedrövelse upptäckte jag att det läcker från kranen, det måste alltså fixas...

Någon frivillig? Synd att jag inte vet hur man ska fixa det, för då hade jag kunnat göra det själv...


Här är statusen på höstfloxen som jag haft i några år (att jämföra med de nyplanterade här ovan)



Av Cammo - 16 maj 2009 15:43

Hela vårt hus är förpestat...

Det är A som är den skyldige... Han är som en levande stinkbomb, har aldrig känt sån hemsk och stark vitlöksdoft komma från en människa nån gång, och tänk er det blandat med gamla spritångor...

I morse när jag hittade A i gästsängen på nedervåningen så höll jag på att storkna av lukten bara jag kom ned på nedervåningen. Jag öppnade fönstret i gästrummet och stängde in honom....

Jag vet inte om det är mitt gravida luktsinne som gör sig gällande, hela graviditeten har jag varit sjukt känslig för lök och vitlöksdoft...nåja, lär väl erkänna att jag var lite känslig för det innan också, men nu tycker jag det är värre än värst, eller så hade A ätit typ 4 råa vitlöksklyftor...

Han stinker än fast han duschat och borstat tänderna, när jag kom typ två trappsteg ner i källaren började lukten, ju längre ner jag kom desto värre blev det...fy tusan...


Av Cammo - 16 maj 2009 01:34

Ikväll har jag vart och spelat livepoker hos Sara och Micke.

Vi var 9 st som satt till bords och det spelades en hundring var, 700 till vinnaren, 200 till tvåan.

Gissa vem som vann då?

Ja självklart var det ju jag som vann, du trodde väl inget annat?

En av händerna på sluttampen måste jag berätta om här:

Min hand: J klöver, Q spader

Sara: Allin ( A, 9 spader....tror jag)

Jag: Call

David: Allin (5, 5)


Flop: Q hjärter, J spader, och typ ett kort i spader...

Turn: 5


Alltså, Sara färg, David triss, jag två par


River: Q


Puuuh, jag trodde det var helkört, men så köpte jag in kåken och den stooooora potten var min...

Efter den potten kunde inget stoppa mig! Jag var på G!



Ovido - Quiz & Flashcards