Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Cammo - 5 maj 2009 21:00

Satt här vid datorn i godan ro.

Helt plötsligt hör jag en massa svordomar nerifrån källaren...

Vad är det nu då tänkte jag?

Har han haft sönder nåt?

Är det översvämning från tvättmaskin el dyl?

Det hann jag tänka innan han kom uppfarande och var i upplösningstillstånd för att digitalboxen var helt svart...

Jaha, var det bara det tänkte jag...

Men så tänkte inte han....

Champions league var ju i fara...

Nämen hoppsan då, visste inte ens att det var match och vilka som skulle mötas...jag följer ju mest Allsvenskan...

Huromhelst så visade det sig att det inte var vår digitalbox det var fel på, det var tydligen nåt strömavbrott över hela ComHems digitala nät.

Nu sitter han på övervåningen och tittar på matchen på 6:an analogt och lite mindre bildskärm då...

Han verkar rätt nöjd ändå, inga svordomar flyger ur honom längre...

Av Cammo - 5 maj 2009 19:35

Idag var vi på besök hos barnmorskan.

För första gången fick vi höra det lilla hjärtat dunka på i rask takt därinne...

Mitt järnvärde hade sjunkit drastiskt, från 147 till 110...och min fasa blev besannad, jag måste ta järntabletter....JAG AVSKYR såna...

För det första kan man inte gå på toaletten på flera veckor, och när man väl lyckas klämma ut nåt då är det kolsvart...Hoppas hoppas att de här järntabletterna är bättre än dom jag ätit när jag var blodgivare...

Det är mycket besök och grejer inbokade nu, det är inte lätt att vara gravid inte...Först föräldraträff 3 tillfällen, barnmorskebesöken blir tätare, studiebesök på BB måste bokas in och en informationsträff på försäkringskassan måste också bokas in...

Dessutom måste jag fylla i massa papper hit och dit, inkomstuppgifter, ansökan om förädraledigt osv...

Puh, jag ska hinna med att jobba också....Hur ska det gå till?

Ovido - Quiz & Flashcards