Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Cammo - 10 maj 2009 15:10

Jag lyckades få latmasken ur mig tillslut...

Jag tog ett krafttag i mina rabatter, grävvde och luckrade upp jorden, rensade bort ogräs och pallade upp alla kantstenar som sjunkit långt ner i jorden i vinter.

Fint värre blev det, nu fattas det bara lite ny jordpåfyllning.

Det får ske när A är hemma, eftersom jag tänker vara lite försiktig med att lyfta 50 liters jordsäckarna.

Här är nuvarande status på mina rabatter, uppdatering kommer att ske allt efter som det händer saker i dem!


Av Cammo - 10 maj 2009 11:13

Denna lördag hände det mycket saker samtidigt på...


Först en tripp med bil till Tobo glashytta, efter många kringelkrokiga småvägar och lite åksjuka kom vi då äntligen fram, en halvtimme efter de andra som hade åkt E4:an via Tierp...

Mina svärförädrar ville ju se naturen och den fina omgivningen...

Vem kan stoltsera med att ha sett samhällen som Larsbo och Sixbo??? Eeeh...

Väl framme i glashyttan serverades det potatisgratäng, rostbiff, skinka och kycklingspett. Somliga kunde ju dricka vin, själv fick jag nöja mig med Loka.

Jag var ändå så nöjd med att maten serverades på momangen eftersom min åksjuka mage verkligen behövde få i sig nåt.

Under tiden vi åt satt vi och tittade på när personalen blåste glas.

Efter maten fick födelsedagsbarnet välja utformning av skålen hon själv skulle tillverka.

Det slutliga resultatet blev över förväntan, Kicki goes glasblåsare!


Hemresan slutade med mig vid ratten och E4:an hela vägen hem.


Hela gänget åkte hem till A:s mamma och pappa och fortsatte inmundiga alkoholhaltiga drycker och snacka.

Vid halv nio avvek vi för att åka på nästa fest nere på Söder.

Full cruising på stan och lägenheten festen var i hade fönster som vette ut mot Södra Kungsgatan, kunde det bli bättre? Ja, en öl eller två hade fattats i mitt fall, menmen det går bra ändå...

Jag får ta igen drickandet om ett år eller så...

Vid tolv blev det ett litet besök på Interpol, A hann hälla i sig en sista grogg, sen skulle han absolut hem till Washington-Pittsburgh på tv:n.

Jag slötittade första perioden medan jag åt MCDonalds, sen kröp jag till kojs och tänkte för mig själv att det skulle dröja typ 5 minuter där nere i källaren, sen skulle den smått överförfriskade A också sova....


Han vaknade förresten nyss, och inte hade han en aning om hur matchen gått inte...hahaha, precis som jag förutspådde inatt då...

Ovido - Quiz & Flashcards