Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Premiäråket.

Av Cammo - 25 januari 2010 22:24

Den 24 februari 2006 åkte jag längdskidor sist.

Är hon inte klok tänker ni väl nu, hur kan hon komma ihåg det???

Jooo, mina skidor var nämligen märkta från Kortvasan med detta datum, efter det har jag inte åkt en meter med skidorna...

Idag var det iallafall dags att damma fram skidorna, valla och leta på skidkläderna.

Igår letade jag vallapåsen, den dök upp när jag skulle leta efter pjäxorna...längst ner i en påse med A:s pjäxor låg den!

Till sist fick jag iallafall ihop en komplett skidåkningsuniform.

Då var det bara att testa åkformen kvar.

Jessica tog täten och jag följde riktigt bra hela tiden, förutom när det blev nerförsbackar för så hade hon ett makalöst glid. Jag kompenserade med att ha lite bättre fäste än henne så vid uppförsluten tog jag igen försprånget skapligt.

Ett varv runt slingan avklarades ganska lätt (2,5 km), vi begav oss ut på ett andra varv och det gick också galant.

Det tredje varvet gick också över förväntan med tanke på att jag redan efter första varvet hade ont i armarna (armstyrkan brast skidåkningen rejält i...)

När vi hade åkt tredje varvet kände jag att jag hade krafter kvar för ett till varv, men jag stoppade där för att skona kroppen lite.

Man måste ju tänka lite på träningsvärken som kommer efter också...

7,5 km var helt klart långt över förväntan!

Nu har jag fått blodad tand och tänker bege mig ut och åka i Gävleskogarna också, synd bara att jag glömde pjäxorna hemma i Hofors.


När jag kom hem till mamma och pappa efter skidturen behövde Ture sova, så jag och mamma tog en promenad till Röda korsets loppis, och sen till Stallkahallens värdelösa loppis.

Snacka om att jag fått en överdos av motion idag!


Dagens fundering: Vad är bäst egentligen, att ha bra fäste, eller att ha bra glid???


Naturligtvis är det optimala att ha både och, men om man bara får välja det ena, vad ska man välja då???  Jag tror nog nästan att jag skulle välja glid...


 
 
Jessica

Jessica

25 januari 2010 22:51

Tack för trevligt sällskap. Nästa gång åker vi längre och jag ska se till att ha bättre fäste ;)

http://ekberga.blogspot.com

 
Cammo

Cammo

25 januari 2010 23:04

Om du får bättree fäste då hänger jag ju inte med dig! Jag vallar åt dig nästa gång också! ;)

http://cammo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cammo - 26 november 2010 22:43

Har inte bestämt mig för om jag ska flytta denna blogg ännu.   Jag testbloggar på: http://cammoochture.wordpress.com/   Har nämligen hittat en bra blogg som har apps till min telifååån och då kan jag ju blogga lite varstans! Exempelvis på j...

Av Cammo - 21 november 2010 22:14


Min morsa har dåligt samvete för att hon inte bloggat på så länge. Det har inte jag, för jag har faktiskt massa andra viktiga saker för mig om dagarna tex:   * Åker runt med farsan på stans alla öppna förskolor och härjar runt.   *River i a...

Av Cammo - 21 november 2010 17:31

...i och med min nya mobil kan det ju faktiskt hända att det kommer fler inlägg här. Måste kolla upp om det finns ngn bloggsida som funkar bra i mobilen, denna funkar mindre bra. Någon som vet nån sida som funkar bra i mobilen? Dvs. har ett progr...

Av Cammo - 21 november 2010 13:31

Hoppsan, det var visst längesen det hände något här. Jag har mindre och mindre ork jobbet tär på krafterna. Mindre och mindre och mindre tid för lilla Ture. Tures protester när jag äntligen kommer hem om dagarna får mig att må dåligt. Hur kul är de...

Av Cammo - 23 oktober 2010 22:29


Jag har känt mig konstig en längre tid. Först blev mina ögon konstiga, det rann och sved i dom och det kändes som dom var ihopklistrade när jag hade sovit. I många dagar hade jag svårt att öppna ögonen innan det blev bättre. Det var full fart i...

Ovido - Quiz & Flashcards