Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Makalöst roligt!

Av Cammo - 23 maj 2009 17:16

Idag har jag haft en makalöst rolig dag! Jag och Caisa har åkt runt på handelsträdgårdar och handlat perenner och plantor! Häääärligt att åka utan karlar som bara står och suckar och vill hem!

Vi började vid 10 och när vi var på Blomsterlandet var kl 13:45, då blev Caisa tvungen att ge upp och åka hem för att jobba (kl. 15:00).

Vi hann således inte med Hedvigs och Plantagen, det får vi ta nästa gång+en returvända till Wennbergs!

När jag kom hem har jag planterat för fullt, blomlådor, krukor och sånt, hann inte plantera färdigt för det började regna och åska lite här, får ta resten imorgon för nu orkar jag inte plocka fram alla grejer igen!

Här kommer lite bilder på blommor jag köpt och planterat:


 

Jag gillade "gräset" skarpt! Mycket udda och kanske inte riktigt jag, men va tusan man måste ju förnya sig ibland! A:s kommentar om gräset var: -Fult, men det där runt omkring var fint...


 

En pelargon med en nyhet, den hängande saken ska bli blåblommig så småningom, har glömt namnet...


 Några perenner som ska ut i rabatten, aklejor och gulnattljus (tydligen årets perenn) Det vita i bakgrunden är en dubbel Bacopa (snöflinga)


 ...och så en klassiker, hängpetunian. Två stycken har jag hängt vid dörringången, så småningom kommer den att växa till sig och hänga lite, just nu ser krukan för stor ut...


...en till klassiker, Flitiga Lisa.


Ett kort på min fina violpensé som snart kommer att ha gjort sitt och bli kasserad....


Balkonglådan


En liten vy på några växter som ska omplaceras så småningom...


Blomlådan som står nedanför altanfönstren.























 
 
Jessica

Jessica

24 maj 2009 23:42

Många fina blommaor...Det är ingen idé att jag köper så många - de bara dör...

http://ekberga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cammo - 26 november 2010 22:43

Har inte bestämt mig för om jag ska flytta denna blogg ännu.   Jag testbloggar på: http://cammoochture.wordpress.com/   Har nämligen hittat en bra blogg som har apps till min telifååån och då kan jag ju blogga lite varstans! Exempelvis på j...

Av Cammo - 21 november 2010 22:14


Min morsa har dåligt samvete för att hon inte bloggat på så länge. Det har inte jag, för jag har faktiskt massa andra viktiga saker för mig om dagarna tex:   * Åker runt med farsan på stans alla öppna förskolor och härjar runt.   *River i a...

Av Cammo - 21 november 2010 17:31

...i och med min nya mobil kan det ju faktiskt hända att det kommer fler inlägg här. Måste kolla upp om det finns ngn bloggsida som funkar bra i mobilen, denna funkar mindre bra. Någon som vet nån sida som funkar bra i mobilen? Dvs. har ett progr...

Av Cammo - 21 november 2010 13:31

Hoppsan, det var visst längesen det hände något här. Jag har mindre och mindre ork jobbet tär på krafterna. Mindre och mindre och mindre tid för lilla Ture. Tures protester när jag äntligen kommer hem om dagarna får mig att må dåligt. Hur kul är de...

Av Cammo - 23 oktober 2010 22:29


Jag har känt mig konstig en längre tid. Först blev mina ögon konstiga, det rann och sved i dom och det kändes som dom var ihopklistrade när jag hade sovit. I många dagar hade jag svårt att öppna ögonen innan det blev bättre. Det var full fart i...

Ovido - Quiz & Flashcards