Alla inlägg under december 2008

Av Cammo - 13 december 2008 09:44

Varför kan jag inte sova när jag får sova????


Av Cammo - 13 december 2008 09:12

Ååååh, vad jag skulle vilja vara i Läkerolen ikväll....Tyvärr blev jag åter igen stoppad av min ruttna ekonomi (eller vår kanske jag ska säga, för min andra hälft har det ruttet han med)

Matcherna när Brynäs möter Djurgården brukar ju vara lite speciella....Ännu mer speciellt blir det ju när det är lördagsmatch och lucia...

Ett fullsatt Läkerol väntas och jag får nöja mig med att se spektaklet på tv, det är inte utan att man känner avund för alla som ska dit...

Heja Brynäs!!!!!

Av Cammo - 12 december 2008 19:17

Idag hoppas jag att alla som läser detta ringer och röstar på Alice!

Hon är den enda rättmätiga vinnaren i denna tävling för att:


1. Hon är från Gävle (ja egentligen Hedesunda...men hon går ju i skolan och vistas mest i Gävle)

2. Hon är den som gjort störst utveckling av de två Idolerna

3. Hon har inte varit med i Maltas eller något annat lands melodifestival.


Apropå detta avslöjande om Kevins melodifestivaldeltagande två ggr i Malta, det är ta mig tusan fusk så det smäller om det. Han är ju för sjutton redan en etablerad artist i sitt hemland, det är ju ungefär som om att vi skulle skicka Sonja Aldén till Ungerns Idol.

Ännu värre är Kevins egna uttalande till pressen angående detta: -Ja, det stämmer, men jag kommer inte ihåg det så mkt....

Öh, nähä, han var emd i melodifestivalen två ggr, men har redan glömt det....Eeeeh? Minne alá fiskmås eller????


Näääe, lägg din röst på Alice ikväll!!!!!!!!!!



Tv
Av Cammo - 11 december 2008 21:16

Idag tog jag mig till Vägverket för att förnya mitt körkort som går ut i februari.

Man kunde knäppa kort där också, i en fotomackapär, ni vet en sån där som finns i varuhus...

Tre chanser fick man att fastna på plåten (man kunde se korten direkt efter att de hade knäppts eftersom det var digitalt)

Kort 1= Blundar (åh, nej bara 2 försök kvar....)

Kort 2= Spärrar upp ögonen hysteriskt, ögonen var klotrunda..(åååh, shit bara ett kort kvar, hur ska jag bete mig för att se acceptabel ut???)

Kort 3= Ögonen blev ok, men munnen hade ett fånigt flin....


Efter fototagningens slut fick man själv välja på skärmen vilket man ville ha, egentligen ville jag inte ha nåt av de tre, men jag ville inte verka pinsam och be om 3 försök till, så jag valde Kort 3...


Nu får jag leva med mitt fåniga flin i 10 år framöver......SUCK...jag som tänkte att det skulle bli så skönt att slippa mitt nuvarande körkort där jag ser ut som en kriminell...

Av Cammo - 11 december 2008 21:13

Hurra för Hemtex julrea! Halva priset på alla julsaker!!!!

Kommer att publicera lite av det jag köpt här, men idag får ni nöja er med mina fina nyinköpta julstjärnor, som ska hamna i ett fönster snart....Måste bara göra lite plats åt dom!

Av Cammo - 10 december 2008 17:47

Angående mitt förra inlägg....

Jag vill inte ha telefonen..........

Ååååh, varför lät jag mig luras av den där skickliga försäljaren????

För det första:

Jag med en rosa telefon??? Jag som hatar rosa....

Telenor=ingen mottagning i vårt hus upptäckte jag igår.

Jag gillade inte telefonen heller, den var svår och lite epa jämfört med min gamla hederliga Nokia....


Näe, summan av detta blir 99 kr i månaden för ingenting, i 24 månader...

Jag fortsätter med min Nokia, och mitt Telia!

Av Cammo - 9 december 2008 21:43

Jag skäms egentligen för att berätta det jag ska berätta nu....men jag får se det som att det var en mkt skicklig försäljare.

Idag när jag var på Nian stod det en mobiltelefonförsäljare där och i vanlig ordning tar jag ju lite omvägar förbi det där ståndet mitt i Nian där....tycker att de är skitdryga. Hursomhelst den här försäljaren ropade åt mig: Stoppstopp, jag ser nog att du försöker undvika mig....

Ja, då blev det ju automatiskt att jag skämdes en aning, för det var ju precis vad jag gjorde, undvek honom....

Så jag blev väl tvungen att stanna till för att förklara för honom att jag hade Telia och var nöjd med det....

Det hela slutade med att jag kom hem med ett Telenorabonnemang och denna telefon:

En olåst telefon där jag kan sätta i Telias simkort om jag så vill, inga anslavgifter, det enda jag betalar i månaden är 99 kr och allt det får jag ringa för...

Nåja, nu var det ju så att när jag kom hem så visade det sig att det var typ noll mottagning på Telenors simkort här i huset, så jag får väl byta till Telenors kort när jag ska ringa till tex Sandra då (hon har ju bara mobil), jag får se det som att jag kan ringa Sandra oftare för att prata upp dom där 99 kr jag får betala varje månad! dom har till och emd lagt in en spärr, så att när jag pratat för 99 kr kommer det ett sms att jag pratat för det, så då behöver jag inte använda den mer den månaden....

fast egentligen i det långa loppet kanske det här blir dýrt ändå, men hur jag än vände och vred på det för att slippa så kom han med nåt mothugg eller nåt bra argument, jag kunde verkligen inte stå emot till slut....

Ovido - Quiz & Flashcards